۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۴۰۹۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

ولایت فقیه ایران اسلامی را به الگویی در دنیا تبدیل کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، ولایت فقیه را روح انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران امروز به برکت ولایت در جهان تبدیل به یک الگو شده است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در مراسم تجلیل از جمعی از روحانیان، مداحان و اعضای هیأت مذهبی استان در قزوین، ولایت فقیه را روح و هویت انقلاب اسلامی دانست و گفت: این نظریه، تنها یک نظریه سیاسی و فقهی در کنار دیگر نظریه‌ها نیست، بلکه جوهره نظام اسلامی و محور قانون اساسی است.

وی، ولایت فقیه را بزرگ‌ترین میراث امام راحل دانست و گفت: رکن اصلی اندیشه حضرت امام خمینی‌(ره) مساله ولایت فقیه است.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که امام راحل، با تکیه بر همین اصل بلند و با پشتیبانی ملت بزرگ ایران، نظام شاهنشاهی را واژگون و جمهوری اسلامی را بنیان نهادند، تصریح کرد: تئوری ولایت فقیه یک اصلِ ناب و ریشه‌دار اسلامی است که امام خمینی(ره) در زمان حیات خود آن را در نظام اسلامی هویت بخشید.

وی با بیان این که پیام‌ها، نوشته‌ها و سخنرانی‌ها امام خمینی(ره) همگی نشانگر اهمیت جایگاه ولایت فقیه دارد، ادامه داد: امام راحل درباره اهمیت نظرات فقیه و ولایت فقیه می‌فرماید‌ که من به همه ملت، به همه قوای انتظامی اطمینان می‌دهم که امر دولت اسلامی اگر با نظرات فقیه و ولایت فقیه باشد آسیب بر این مملکت وارد نخواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که نقش ارزنده و تأثیر‌گذار ولایت فقیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را در دنیا مقتدر کرده است، ادامه داد: امروز نظام اسلامی ایران به برکت ولایت در دنیا حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

حجت الاسلام نعمت‌الهی با اشاره به این که خط سرخ حسینی و اندیشه سبز مهدویت همان ولایت است، گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز به برکت ولایت به پیروزی رسید و امروز در جهان تبدیل به یک الگو شده است.

وی اظهار داشت: امام خمینی‌(ره) درس سیاست را در دانشگاه امام صادق‌(ع) خوانده و پیرو همین دانشگاه معتقد بود، ولایت یعنی تسخیر قلوب، هشت سال دفاع مقدس نیز حاصل همین تسخیر قلوب بود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: هشت سال دفاع مقدس جنگ با یک کشور نبود بلکه جنگ با همه مستکبران جهان بود، عشق به آرمان‌های امام حسین‌(ع) باعث پیروزی ایران در جنگ نابرابری بود که دشمنان نظام به دلیل تبعیت ملت ایران از ولایت به راه انداخته بودند.

وی با بیان این که ولایت یک استراتژی راهبردی و اصلی است، گفت:ولایت حیات ما را تضمین می کند و تا زمان ظهور امام زمان‌(عج) ادامه خواهد داشت، بنابر این باید با پیروی از ولایت در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم آنان آسیبی به این جایگاه رفیع وارد کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات