۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۱۴۶۵۰
استاد حوزه علمیه تبریز:

توطئه های حاکمان دیکتاتور توان مقابله با بیداری اسلامی را ندارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: حاکمان جور از بیداری مردم منطقه احساس خطر کرده و به منظور حفظ منافع خود درصدد انحراف انقلاب مردم مسلمان منطقه هستند.
حجت-الاسلام نظري
حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به کرمانشاه اظهار داشت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در اجتماع پرشور مردم ولایی این خطه از کشورمان، راهبرد نظام اسلامی در برابر استکبار جهانی و استعمارگران تاریخ را ترسیم کرد.

وی با اشاره به بخش هایی از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای خاطر نشان کرد: مواضع رهبر فرزانه انقلاب و سخنان مهم ایشان در جمع مردم کرمانشاه پیام مهمی به دشمنان اسلام داشت و این ضرورت مهم را یادآور شد که استراتژی وحدت لازمه مقابله با توطئه‌های شوم دشمنان است.

حجت الاسلام نظری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توطئه های رسانه ای غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه با هدف بازیابی جایگاه گذشته در خاورمیانه صورت می گیرد، گفت: آمریکا در تلاش برای تغییر نظام سیاسی سوریه است، غافل از این‌که مردم نه تنها سوریه بلکه دیگر ممالک اسلامی با الهام از انقلاب اسلامی بر تداوم نهضت اسلامی خود تأکید دارند.

وی سکوت مجامع بین‌المللی مدعی حقوق بشری در برابر جنایات بحرین را شرم آور دانست و اظهار داشت: امروز شاهد نسل‌کشی در بحرین هستیم، سازمان کنفرانس اسلامی نباید به صدور بیانیه ها اکتفا کند، برای محکومیت این عمل ددمنشانه و جلوگیری از کشتار مردم بی‌دفاع بحرین باید اقدامات عملی اتخاذ کرد.

حجت الاسلام نظری با اشاره به ترفندهای استکبار جهانی به ویژه آمریکا در وارونه جلوه دادن مطالبات مردم مسلمان منطقه تاکید کرد: حاکمان جور از بیداری مردم منطقه احساس خطر کرده و به منظور حفظ منافع خود درصدد انحراف انقلاب مردم مسلمان منطقه هستند.

وی در ادامه با بیان این‌که بیداری امت اسلامی از نشانه‌های صدور انقلاب اسلامی در دیگر ممالک است، ادامه داد: نقش و تأثیرگذاری دین و مذهب در وقوع انقلاب اسلامی ایران اجتناب ناپذیر است، از دیدگاه امام راحل صدور انقلاب با هدف ادای تکلیف دینی و جهان شمولی اسلام بوده است.

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که صدور اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی تکلیف همگان است، افزود: ماموریت اسلام، جهانی است و انقلاب اسلامی تا توان دارد به این ماموریت عمل خواهد کرد، انسان امروز تشنه عدالت و اسلام، سیراب کننده عدالت خواهان جهان است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر دشمن‌شناسی و تبعیت از رهبری گفت: متأسفانه دشمن در خاکریز بعضی از خودی‌‌ها اردو زده و می‌خواهد سخنان خود را از زبان خودی‌‌ها بزند که باید هوشیار بود و بهانه به دست دشمن نداد./935/ت303/س
ارسال نظرات