۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۹۲۴

محور خطبه های نماز جمعه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در خطبه های این هفته نماز جمعه به مسائل مهمی از جمله سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، اتهام آمریکا به ایران در رابطه با ترور سفیر عربستان اشاره کردند.
ائمه جمعه خوزستانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، ائمه جمعه خوزستان در خطبه های این هفته نماز جمعه به مسائل از جمله سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، اتهام آمریکا به ایران در رابطه با ترور سفیر عربستان، جنبش وال استریت در آمریکا و تحریم های دنیای غرب علیه نظام اسلامی ایران اشاره کردند.

اتهام به ایران ناشی از ناتوانی آمریکا در حل بحران وال استریت است

حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: اتهامات آمریکای جنایتکار علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن به قدری احمقانه بود که حتی کارشناسان غربی آن را بی پایه و اساس توصیف کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این اتهام واهی ناشی از ناکامی و ناتوانی آمریکا در حل بحران وال‌استریت است و با هدف انحراف افکار عمومی از این مسئله طراحی شده است.

امام جمعه شوش اظهار داشت: طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا، سناریویی جهت خدشه‌دار کردن حیثیت جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام امام در بخش دیگری از سخنانش به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و استقبال شایان مردم این استان از ایشان اشاره کرد و گفت: یکی از برکات سفر مقام معظم رهبری پیام آوری وحدت و همدلی میان تمام اقوام استان کرمانشاه است.

اتهام اخیر آمریکا بخش دیگری از سناریوی ایران هراسی است

حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول در خطبه های نماز جمعه، اتهام اخیر آمریکا به کشورمان مبنی بر تلاش برای طراحی ترور سفیر عربستان در آن کشور را بخش دیگری از سناریوی ایران هراسی توسط استکبار جهانی عنوان کرد و افزود: ایران اسلامی این ادعای غیر معقول را به شدت تکذیب می‌کند.

وی با اشاره به اهداف واقعی آمریکای جنایتکار از طرح و نسبت دادن این‌گونه مسائل به ایران اسلامی تصریح کرد: آنها می‌خواهند با این کار خود از انزوای روزافزون رژیم منحوس صهیونیستی جلوگیری کرده و فکر ملت‌های مسلمان و مخالف آن رژیم را در منطقه به سمت و سوی دیگری بکشانند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به مشکلات آمریکا خاطر نشان کرد: آمریکا تلاش دارد تا با انحراف از مشکلات مالی و اقتصادی و جنبش جدید موسوم به وال استریت زمان بخرد و به این دلیل این توطئه جدید را ایجاد کرده است.

امام جمعه دزفول در ادامه خاطرنشان کرد: مردم آمریکا دیگر نمی‌خواهند تبعیض اقتصادی و اجتماعی را تحمل کنند و از سویی مخالف آن هستند که پول و دارایی ملی آن‌ها برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و مسائلی نظیر اداره جنگ عراق صرف شود.

تحریم علیه ایران موجب شکوفایی استعدادهای جوانان در تمامی عرصه‌ها شده است

حجت الاسلام محمدی اصفهانی، امام جمعه آبادان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: جنبش وال استریت را اعتراض مردم کشورهای سرمایه داری علیه فساد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: این جنبش ابتدا از بخش‌های جنوبی خلیج فارس و آفریقا آغاز شد و بعد از آن به کشورهای اروپا و آمریکا و اسرائیل غاصب در قلب فلسطین اشغالی کشیده شده است.

استاد حوزه علمیه در ادامه خطبه‌ها همچنین به تقویم 30ساله تحریم علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: این تحریم‌ها در کشور ما بیشتر موجب شکوفایی استعدادهای جوانان ما در تمامی عرصه‌ها شده است.

وی سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه را برکت و نعمتی بزرگ برای مردم این استان دانست و افزود: حضور ایشان در این استان هم در زمینه معنوی و وحدت و هم برای هم آوایی بهتر تمام بخش‌های دولتی تاثیر بسزایی دارد.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی استقبال بی‌نظیر مردم ولایت‌مدار کرمانشاه از مقام معظم رهبری را اوج بصیرت مردم در دفاع از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: مردم همواره نشان داده‌اند مدافع جدی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

استقبال بی نظیر مردم کرمانشاه پیوند عمیق و ناگسستنی ملت با ولی فقیه را بازگو می کند

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی دهموردی، امام جمعه موقت بهبهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب به استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه استانی است که نمونه همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و مذاهب با زبان‌های گوناگون بوده که سال‌های سال با اتحاد و برادری در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی دهموردی استقبال پرشور و کم نظیر مردم کرمانشاه از مقام معظم رهبری را صحنه‌های بی بدیل میثاق دوباره امت با امام مقتدای خویش دانست و تصریح کرد: این میثاق دوباره به جهانیان ثابت کرد که این ملت هیچ‌گاه به آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی پشت نخواهند کرد و همواره پشتبیان ولی فقیه خود خواهد ماند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این صحنه‌های به یاد ماندنی نشان دهنده پیوند عمیق و ناگسستنی ملت با اسلام، ولایت فقیه و همه ارزش‌هایی است که برای آنها جان فشانی کرده‌اند.

امام جمعه موقت بهبهان با اشاره به بحث اتحادیه اروپا در خصوص اعمال تحریم‌های دیگر علیه 29 نفر از مقامات ایران تصریح کرد: آمریکا همزمان در اقدامی ناشیانه و هماهنگ، با اتهام زنی علیه دو نفر از ایرانی‌های آمریکا تبار مبنی بر سوء قصد سفیر عربستان در آمریکا اهداف خاصی را دنبال کرده که قابل تامل است.

حجت الاسلام موسوی دهموردی افزود: اقدامات تحریک آمیز و تحریم از سوی اروپا و آمریکا اقدامی تکراری و بی اثر بوده و ذره‌ای در ایمان و باورهای ملت ایران اسلامی در راه و هدفی که برای مبارزه بی امان با استبداد و استکبار شروع کرده‌اند، خللی به وجود نخواهد آورد.

ایران اسلامی جزیره ثبات در جهان طوفان زده امروز است

حجت الاسلام بهبهانی پور امام جمعه شهرستان هندیجان با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و استقبال کم نظیر و تاریخی مردم ولایتمدار این استان از رهبری تصریح کرد: این استقبال نشان دهنده این است که ایران اسلامی جزیره ثبات و آرامش در جهان طوفان زده امروز است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط رو به زوال دنیای غرب اذعان داشت: امروز شاهد نابودی نظام سرمایه داری غرب در وال استریت آمریکا هستیم.

امام جمعه شهرستان هندیجان تصریح کرد: سروش ملکوتی ملت مسلمان ایران در استقبال از مولا و مقتدایشان که امروز در خطه کرمانشاه طنین انداز شده بیانگر ظرفیت بالای نظام دینی در راه پیشبرد اهداف و آرمان اسلامی است.

حجت الاسلام بهبهانی پور در ادامه با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان بیان داشت: نشست خانواده ها و مربیان می تواند می تواند نسل آینده را مقتدر تربیت کند و توطئه های دشمنان را در زمینه های مختلف فرهنگی خنثی نماید./9464/پ202/ص
ارسال نظرات