۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۴۹۳۲

گردهمایی روحانیان ملکان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی طلاب، روحانیان و مبلغان شهرستان ملکان با هدف ارزیابی ظرفیت‌های تبلیغی منطقه برگزار شد.
گردهمايي مبلغان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی زمانی، امام جمعه ملکان، روز گذشته در گردهمایی طلاب، روحانیان و مبلغان شهرستان ملکان که با هدف ارزیابی ظرفیت های تبلیغی منطقه برگزار شد، اظهار داشت: استکبار جهانی با هدف انحراف در اعتقادات اصیل شیعی به دنبال نفوذ در مجالس مذهبی مسلمانان است.

وی با بیان این‌که غفلت از جوانان لطمات جبران ناپذیری به آینده نظام اسلامی خواهد زد، خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند؛ رسالت خطیر و حساس امروز روحانیت ورود به عرصه های جدید تبلیغی است، که این امر بدون گسترش مطالعات به روز محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام زمانی با بیان اینکه مخاطب شناسی و آگاهی به زمان از دیگر تاکیدات رهبری در امر تبلیغ بوده است، افزود: مبلغان باید با استدلال و دلایل منطقی، عقلائی و شرعی جوانان را با فلسفه و ضرورت عمل به احکام و دستورات دینی آشنا کنند.

امام جمعه ملکان با تاکید بر این‌که روحانیت بایستی در پاسخگویی به شبهات دینی، عملکردی جهادی داشته باشند، گفت: شایسته است مبلغان در منابر و مجالس دینی با تمسک به شیوه مباحثه ائمه اطهار، احکام روز و کاربردی را مطرح کنند.

همچنین حجت الاسلام قربانزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملکان برگزاری چنین جلسات هم اندیشی را برای روحانیت شهر لازم دانست و گفت: از برکات این جلسات اطلاع یافتن از مشکلات و مسائل فرهنگی تبلیغی روحانیت است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری گفتمان های دینی و آغاز طرح نهضت احکام آموزی در مدارس ملکان گفت: همکاری مبلغان و روحانیان منطقه در تحقق اهداف تبلیغی این اداره قابل تقدیر است./935/پ202/س
ارسال نظرات