۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۱۴۹۹۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش بزرگ حج ابراهیمی، بیداری اسلامی در شوشتر، تشکیل سلسله نشست های صهیونیست شناسی در اهواز و برپایی یادواره شهدا در اندیمشک مهم ترین اخبار کوتاه از استان خوزستان هستند.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، برگزاری همایش بزرگ حج ابراهیمی، بیداری اسلامی در شوشتر، تشکیل سلسله نشست های صهیونیست شناسی در اهواز، برپایی یادواره شهدا در اندیمشک و برگزاری چهارمین سالگرد قیصر امین پور در گتوند عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان به شمار می‌آید.

برگزاری همایش بزرگ حج ابراهیمی بیداری اسلامی در شوشتر

حجت الاسلام شهریاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر ازبرگزاری همایش بزرگ حج ابراهیمی، بیداری اسلامی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این همایش که با عنوان حج ابراهیمی، بیداری اسلامی برگزار خواهد شد بیش از 400 نفر از حجاج بیت اله الحرام که توفیق تشرف به خانه خدا را دارند حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اهداف این همایش و نقش تأثیر گذار جمهوری اسلامی و حجاج ایرانی بعنوان نمایندگان فرهنگ تشیع در بیداری اسلامی، از همه حجاج عزیز خواست تا در برنامه های جانبی و به خصوص سیاسی حج حضور گسترده داشته باشند.

گفتنی است این همایش دوشنبه 25 مهرماه ساعت 30/15 عصر در سالن اجتماعات فرهنگ شهرستان شوشتر برگزار خواهد شد.

یادواره شهدا در اندیمشک برگزار شد

یادواره شهداء اندیمشک در مسجد حضرت ولی عصر (عج) این شهرستان با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام سعید علیپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اندیمشک در این یادواره اظهار داشت: یکی از نعمت های بزرگ دین اسلام، نعمت شهادت است و امروز فرهنگ شهادت و برگزاری یادواره های شهداء باید پل ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر باشد.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: باید تلاش کنیم تا شاهد حضور هر چه بیشتر و حداکثری مردم در پای صندوق های رأی باشیم و قطعا با ریختن هر رأی در صندوق انتخابات، مهر تأییدی بر انقلاب اسلامی و حمایت از ولایت فقیه زده ایم.

حجت الاسلام علیپور در پایان تصریح کرد: نخبگان فرهنگی و سیاسی باید فضای کشور را طوری آماده کنند که انتخابات در فضایی بسیار آرام و سالم برگزار گردد.

سلسله‌ نشست‌های صهیونیست‌شناسی در اهواز برگزار می شود

 سلسله‌ نشست‌های صهیونیست‌شناسی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می شود.

این نشست در دو روز آینده با موضوع صهیونیست شناسی، تمدن اسلامی، آخرالزمان، فرقه‌شناسی، آرماگدون و رسانه و جنگ نرم در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

گفتنی است سلسله نشست های صهیونیست شناسی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز و با حضور استاد رائفی‌پور در این دانشگاه برگزار می‌شود.


چهارمین سالگرد قیصر امین پور برگزار می شود

عباس نوری، معاون فرماندار گتون از برگزاری چهارمین سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور در این شهرستان خبر داد و افزود: امیدواریم این مراسم باشکوه هرچه تمام‌تر و با حضور مسئولان کشوری در گتوند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این خصوص، افزود: برگزاری همایش شعر استانی با حضور مسئولان کشوری و شاعرانی از سراسر ایران از برنامه‌هایی است که امسال در نظر گرفته شده و با نزدیک شدن به سالگرد این شاعر فقید تمهیدات لازم در این باره انجام می‌شود.

نوری، درادامه بیان کرد: قیصر امین پور از جمله شاعرانی بود که توانست تأثیری ماندگار در ادب و تاریخ ایران زمین بگذارد و نقوشی ماندگار بر تارک دفاع مقدس ایران زد.

وی به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده اشاره کرد و ادامه داد: ارائه عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و انجمن‌های زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در جوار آرامگاه دکتر امین‌پور و برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی و خوشنویسی به صورت کارگاهی از دیگر برنامه‌هایی است که برای این مراسم در نظر گرفته شده است./9464/پ202/ص

ارسال نظرات