۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۱۵۱۷۷

استقبال بانوان اردبیلی از واحد پاسخگویی به سؤالات دینی

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل از استقبال بانوان استان از واحد پاسخگویی به سوالات و مشاوره دینی بانوان این اداره کل خبر داد.
 پاسخگويي به سوالات ديني
به گزارش خبرگزاری رسا از اردیبل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: بیشتر سؤالات مطرح شده در واحد پاسخگویی بانوان در رابطه با مسائل حجاب و عفاف است.

وی گفت: عامل اصلی گرایش انسان‎ها، به خصوص زنان، به حجاب و پوشش، تأمین یک نیاز فطری و درونی به نام حیا و شرم است و شرم، یکی از صفات مخصوص انسان است؛حجاب یکی از احکام مسلم دین اسلام است که اصل آن ازضروریات می‎باشدوآیات و روایات فراوانی بر آن دلالت دارد و ‎هدف اصلی تشریع احکام در اسلام، قرب به خداوند است که به وسیله‌ی تزکیه‌ی نفس و تقوا به دست می‎آید.

حقی افزود: هدف و فلسفه‌ وجوب حجاب اسلامی، ایجاد تزکیه‌ی نفس، طهارت و عفت و پاکدامنی در بین افرادجامعه، و ایجاد صلاح و پیش‌گیری از فساد است و سوالات مطرح شده در این واحد احکام ومسائل شرعی بانوان، شرایط توبه نصوح ،پاسخ به شبهات و مسائل دینی و... می باشد.

حقی اضافه کرد: واحد پاسخگویی به سوالات ومشاوره دینی بانوان توانسته قسمت اعظمی از سوالات بانوان در رابطه با مسائل اعتقادی و حجاب و عفاف را پاسخ دهد.

گفتنی است، این واحد همه روزه به جز روزهای تعطیل وجمعه آماده پاسخگویی به سوالات ومسائل دینی بانوان توسط اساتیدحوزوی مجرب و توانا می باشد./935/د103/س
ارسال نظرات