۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۱۱۵۵۴۰

تشکیل جامعه قرآنی در پایتخت معنوی ایران اسلامی

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی از تشکیل جامعه قرآنی در پایتخت معنوی ایران اسلامی خبر داد.
حرم امام رضا
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سعید آخوندی اظهار داشت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای تشکیل جامعه قرآنی نیاز به 10 میلیون حافظ قرآن است و وقتی جامعه قرآنی شود می توان به مقابله با جنگ نرم پرداخت.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: شخص پیامبر نیزفرموده اند برای در امان بودن از توطئه های دشمنان دین اسلام باید به دو ثقل قرآن و عترت چنگ بزنید.

آخوندی ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است و همچنین بنا است در جلسه بعدی ستاد سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم جهت حضور جوانان در عرصه حفظ قرآن به صورت سالانه مصوباتی صورت بگیرد.

مسؤول فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: امید است با تحقق پیداکردن مصوبات شاهد تشکیل جامعه قرآنی در پایتخت معنوی ایران اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه تعداد حافظان کنونی کشور قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته و تدابیر مقام معظم رهبری عقب ماندگی های موجود در بحث حفظ قرآن جبران شود./930/د102/س

ارسال نظرات