۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۶۲۸

مستند زندگی آیت‌الله سید موسی زر‌آبادی تولید شد

خبرگزاری رسا ـ کار ساخت مستند تلویزیونی زندگی آیت‌الله سید موسی زر‌آبادی، از علمای بنام استان قزوین به همت سیمای مرکز قزوین به پایان رسید.
 آيت‌الله سيد موسي زر‌آبادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه ساخت مستند تلویزیونی زندگی آیت‌الله سید موسی زر‌آبادی با حضور آیت الله هادی باریک بین در قزوین به پایان رسید.

نماینده ولی فقیه در قزوین در این مراسم با تجلیل از اقدام صدا و سیمای مرکز استان در ساخت این مستند تلویزیونی، گفت: اقدام صدا و سیما در معرفی علما و بزرگان دینی بسیار قابل تقدیر است.

وی با بیان این که جامعه ما نیازمند شناخت بیشتری نسبت به سیره علما و فقهای دینی هستند، افزود: متأسفانه هنوز بسیاری از شخصیت های برجسته دینی ما برای جامعه اسلامی به خوبی معرفی نشده اند.

امام جمعه قزوین بر معرفی علما و بزرگان دینی به جامعه تأکید کرد و ادامه داد: سیره علمی و عملی علما بهترین الگو برای نسل جوان جامعه است.

آیت الله باریک بین با بیان این که آثار و تألیفات فقهای برجسته باید به جامعه معرفی شود، گفت: متولیان دینی و فرهنگی کشور تلاش کنند تا آثار بزرگان دینی ما از مهجوریت خارج شود و مورد استفاده جامعه اسلامی قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود ساخت مستند از زندگی علما را زمینه ساز شناخت بیشتر جامعه با علمای برجسته دانست و ادامه داد: اگر امروز شاهد اقتدار و عظمت اسلام ناب در جامعه هستیم به برکت از خودگذشتگی علما و فقهای دینی ما در تاریخ است.

امام جمعه قزوین، از علامه سید موسی زر‌آبادی به عنوان عالمی بزرگ و کوشا در ترویج معارف ناب اسلامی یاد کرد و گفت: کمال انسان، بندگی خالص در پیشگاه پروردگار و معبود است و علامه زر‌آبادی نمونه یک بنده خالص خدا بود.

آیت الله باریک بین با بیان این که علامه زر‌آبادی به عنوان شخصیتی عظیم و انسانی وارسته بود که در جهت ترویج ارزش های دینی گام بر‌داشت، افزود: معرفی چنین شخصیت‌هایی باعث بالندگی نسل جوان و تاسی آنان به بزرگان دینی خواهد شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه استان قزوین در تربیت و پرورش عالمان بزرگ دینی افزود: وجود علمای بزرگی همچون آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی، شیخ علی اکبر الهیان و علامه علی اصغر شکر‌نابی که از شاگردان برجسته علامه زر‌آبادی بودند بیانگر پیشینه غنی استان قزوین در تربیت عالمان بزرگ دینی است.

به گزارش رسا، آیت‌الله سید موسی زر‌آبادی(ره) در سال 1294 هجری قمری در روستای زر‌آباد الموت شرقی به دنیا آمد و پس از سال ها ترویج معارف دینی و تربیت شاگردان بزرگ در سال 1353 هجری قمری در سن 59 سالگی روی در نقاب خاک کشید و پیکر مطهرش در جوار امامزاده حسین قزوین به خاک سپرده شد.

مستند شصت دقیقه‌ای زندگی آیت‌الله زرآبادی در صدا و سیمای مرکز قزوین ساخته شده و در آن با علمای برجسته کشور درباره شخصیت علمی، عرفانی و اخلاقی آیت‌الله سید موسی زر‌آبادی مصاحبه شده است./950/پ202/س
ارسال نظرات