۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۷۲۴
سردار نقدی خبر داد؛

اعزام بیش از 1 میلیون دانش آموز و فرهنگی به مناطق عملیاتی خوزستان

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین، از اعزام بیش از یک میلیون دانش آموز و کارکنان فرهنگی به مناطق عملیاتی خوزستان‌ خبرداد و اظهار داشت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش تا پایان امسال 900 هزار دانش آموز بسیجی و 100 هزار کارمند فرهنگی در قالب کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام می‌شوند.
سردار محمد رضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور
محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از اعزام بیش از یک میلیون دانش آموز بسیجی و کارمندان فرهنگی به مناطق عملیاتی هشت سال جنگ تحمیلی سخن گفت و اظهار داشت: در این راستا در نظر گرفته شده با همکاری وزارت آموزش و پرورش تا پایان امسال 900 هزار دانش آموز بسیجی و 100 هزار کارمند فرهنگی در قالب کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شوند.

این مقام مسؤول، در ادامه تصریح کرد: تاکنون بیش از 120 هزار نفر از دانش آموزان بسیجی در قالب کاروان های راهیان نور در این مناطق حضور پیدا کرده اند.

 نقدی، با بیان این که دانش آموزان ایران زمین از شور و شوق خاصی برخوردار هستند، گفت: این حق مسلم دانش آموزان است که نسبت به وقایع رخ داده در دوران آغازین انقلاب اسلامی ایران مطلع و اشراف کامل داشته باشند و با حماسه های دانش آموزان نسل قبل آشنا شوند.

وی با بیان این که دانش آموزان نسل جدید نظام اسلامی باید از همسالان خود در دوران هشت سال دفاع مقدس الگو برداری کرده و همانند آنان که با خون خود حماسه و شور را آفریدند در این برهه از زمان، با اتکا به توانمندی های خود و تجربه از دیگران جایگاه ایران را در جهان ارتقاء دهید.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، با تأکید بر اشاعه و ترویج فرهنگ بسیجی در دنیا، اظهار داشت: همه مسؤولان عرصه های فرهنگی باید با عزمی راسخ و استوار فرهنگ ناب بسیجی در نظام اسلامی نهادینه کرده و پس از آن این فرهنگ را به نسل های آینده و کشورهای دیگر انتقال دهند.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ بسیجی در دنیا افزود: به منظور ترویج فرهنگ بسیجی در دنیا باید بتوانیم افزون بر انتقال آن به نسل های آینده، این فرهنگ را صادر کنیم.

نقدی، در پایان سخنان خود، به تهاجم فرهنگی گسترده دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجایی که ایران ذخایر بزرگ فرهنگی را داراست، مورد هجمه سنگین تبلیغاتی دشمنان قرار گرفته، که باید مسؤولان فرهنگی جامعه با آگاه سازی و بصیرت افزایی در جامعه جوانان را از توطئه های شوم مستکبران آگاه کنند./9465/ت302/س

ارسال نظرات