۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۱۱۵۹۲۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

افزایش اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر نیازمند شناسایی معضلات فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، داشتن آگاهی مناسب در شیوه برخورد با منکر را یکی دیگر از شرایط امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: سخنان آمر به معروف باید سبب ایجاد تحول در مخاطب شود.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین عصر دوشنبه در نخستین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر  این اداره با مهم اریابی کردن آثار فردی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر، خواستار احیای این فریضه دینی شد.

وی، افزایش اثربخشی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند شناسایی معضلات فرهنگی و ارزیابی فضای جامعه دانست و افزود: باید با ارزیابی مناسب فضای جامعه و رصد مشکلات فرهنگی جامعه می توانیم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برای هر کدام از اقشار جامعه نسخه ای مناسب و جداگانه بپیچیم، بدین ترتیب شاهد افزایش اثربخشی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه خواهیم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با مهم ارزیابی کردن شرایط امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، ابتدا باید معروف و منکر را بشناسد و در ضمن از شیوه های صحیح اجرای این فریضه الهی آگاهی داشته باشد.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که امروزه در عصری زندگی می کنیم که دایره معروف و منکرها وسیع تر شده و همین امر نشانگر پیچیدگی و اهمیت کار است، خاطرنشان کرد: در همین راستا مانند سابق نمی توان به آسانی معروف و منکر ها از یکدیگر احصاء کرد، بنابرین باید قبل از انجام این فریضه الهی اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهیم.

وی افزود: معروف و منکرها باید در سطح کلان اجتماعی احصاء و سپس رتبه بندی شوند تا شیوه های برخورد صحیح در این زمینه مشخص شود و بدین ترتیب شاهد اثربخشی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خواهیم بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، داشتن آگاهی مناسب در شیوه برخورد با منکر را یکی دیگر از شرایط امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: سخنان آمر به معروف باید سبب ایجاد تحول در مخاطب شود.

وی، خوش رویی، داشتن سعه صدر و منطق در گفتار و اعمال را از جمله وی‍ژگی های آمرین امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: فردی که امر به معروف و نهی از منکر می کند باید همه اعمال و رفتارش الگو باشد در غیر این صورت سخنانش در مخاطب تاثیر نخواهد داشت.

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه سخنان خود با بیان این که احیا امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک مسأله مهم باید جامعه دینی دنبال شوند، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر که یکی از مؤکدات مهم امام خمینی(ره) بود که باید جزء اولویت های اصلی و مهم نظام اسلامی ایران قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، با بیان ابن که امر به معروف و نهی از منکر یکی از فریضه های مهم نهضت عاشورا بود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای احیای دین رسول الله که همان امر به معروف و نهی از منکر است به درجه رفیع شهادت نائل آمد./950/پ202/س
ارسال نظرات