۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۶۱۸۶
رییس دانشگاه علامه طباطبایی تهران:

جنبش وال استریت آمریکا را به چالشی درونی فرو برده است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علامه طباطبایی تهران در جمع راهپیمایان 13 آبان اهواز، اذعان داشت: امروز شاهدیم که در آمریکا مردم علیه سردمداران و حاکمان شیطانی خود قیام کرده‌اند، جنبش وال استریت که قیام 99درصد مردم در مقابل یک درصد دولتمردان این کشور است و آمریکا از این بابت دچار مشکل و چالشی جدی در درون خود شده است.
شريعتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید صدرالدین شریعتی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی تهران امروز در جمع راهپیمایان 13 آبان اهواز با تأکید بر این که در طول 30 سال انقلاب اسلامی نباید تأثیرگذاری ولایت فقیه در پیروزی انقلاب را نادیده گرفت، ابراز داشت: باید قدر ولایت را بدانیم؛ چراکه این ولی فقیه است که ما را به سوی آموزه‌های دینی و اسلام هدایت می‌کند و این چنین از حوادث بین المللی سرافراز و راست قامت و قدرتمند عبور می‌کنیم.

وی عوامل موفقیت های ایران از انقلاب تاکنون را اتحاد بین اقشار مختلف مردمی ایران، رهبری‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و پس از ایشان رهبری‌های حکیمانه امام خامنه‌ای، قرار گرفتن زیر پرچم اسلام، قرآن و حرکت در مسیر مکتب اهل بیت (ع) عنوان کرد.

این مدرس دانشگاه به ۱۳ آبان امسال و تفاوت آن با سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امسال روز ۱۳ آبان جایگاه ویژه‌ای دارد، باید توجه کنیم که در این ۳۲ سال گذشته چه اتفاقاتی در کشور رخ داده و الان ما در چه جایگاهی هستیم و دشمن ما آمریکا چه وضعی دارد.

 حجت الاسلام شریعتی ادامه داد: امروز شاهدیم که در آمریکا مردم علیه سردمداران و حاکمان شیطانی خود قیام کرده‌اند، جنبش وال استریت که قیام ۹۹ درصد مردم در مقابل یک درصد دولتمردان این کشور است و آمریکا از این بابت دچار مشکل و چالشی جدی در درون خود شده است.

 وی به گسترش این حرکت ضد نظام سرمایه داری در غرب اشاره کرد و گفت: دامنه جنبش وال استریت از آمریکا به اروپا و غرب کشیده شده و وحشت بزرگی در دولتمردان استکبار ایجاد شده؛ چرا که مردم علیه سران مستکبر خود بپا خواسته‌اند و همانطور که امروز به نام استکبارستیزی در جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده، در واقع ملت آمریکا نیز همین عمل و هدف را در جنبش وال استریت دنبال می‌کنند.

 وی ادامه داد: قیام مردم آمریکا علیه وال استریت نشان می‌دهد که امام پیروز شده و آمریکا که روزی امام را شبانه تبعید کرد در حال خفت و خواری است و امام خمینی(ره) همچون خورشیدی تابان بر تارک آسمان می درخشد.

 حجت الاسلام شریعتی تاکید کرد: اینکه شما امروز در مقابل آمریکا ایستادید از این حقیقت پرده بر می‌دارد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند،‌‌ همان شعاری که امام (ره) فرمودند و امروز تجلی آن را به وضوح شاهدیم.

وی تصریح کرد: دشمنانی که یک روز امام را در سال ۴۳ تبعید کردند و دانش آموزان را در ۱۳ آبان ۱۳۵۶ به خاک و خون کشیدند و دست به توطئه‌های فراوان، کودتا و تحریم‌های اقتصادی و تحمیل جنگ علیه ایران زدند می‌بینیم که امروز به چه نکبت و خواری مبتلا شده‌اند.

این استاد دانشگاه به وضعیت کنونی کشور اشاره کرد و گفت: امروز اقتدار ایران و موقعیت علمی و ثبات سیاسی و هیئت حاکمه آن در میان کشورهای مسلمان یک سر و گردن بالا‌تر و از همه جلو‌تر است.

وی در بخش دیگری از بیانات خود به موضوع مذاکره با آمریکا که عده‌ای آن را در کشور مطرح می‌کنند اشاره کرد و گفت: آن‌ها که معتقدند نباید مرگ بر آمریکا بگوییم و باب گفت‌و‌گو را با این دولت مطرح می‌کنند، به آنها پاسخ می دهیم که چگونه می‌توان با یک جلاد خون آشام مذاکره کرد. با کسی که منطقی جز سر نیزه و زور ندارد مگر می‌شود پای میز مذاکره رفت.

وی در ادامه به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر سرمایه‌گذاری برای اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی در ایران اشاره کرد و افزود: وی اعلام کرده هر حرکتی در ایران علیه نظام به راه بیفتد از آن حمایت می‌کند و در این مسیر سرمایه‌گذاری ‌های کلانی انجام داده و آشکار برای نابودی اسلام در جمهوری اسلامی فرمان صادر کرده است که عده‌ای از مسؤولان و فرماندهان عالی رتبه را ترور کنند، با این نگاه، چگونه می‌شود با آن‌ها مذاکره کرد.

حجت السلام شریعتی ترور شخصیت‌های علمی و معنوی به دست منافقان و ایادی آمریکا و صهیونیسم را یادآور شد و گفت: با کسانی که این چنین استاد، دانشجو و فرمانده را به خاک و خون می‌کشند و علما را برای تأمین منافع استکباری خود ترور می‌کنند مگر می‌شود گفت‌و‌گوی انسانی انجام داد، در مقابل آن‌ها راهی نیست جز تداوم همین شعار مرگ بر آمریکا./9461/پ201/ص

ارسال نظرات