۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۴۰۱

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله عمید زنجانی در دانشگاه شهید چمران

خبرگزاری رسا- مراسم بزرگداشت آیت الله عمید زنجانی استاد حوزه و دانشگاه و رییس سابق دانشگاه تهران در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.
آيت الله عميد زنجاني رئيس اسبق دانشگاه تهران و استاد گروه حقوق اين دانشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد، دکتر علیرضا مخبردزفولی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: آیت الله عمید زنجانی از چهره های تاثیرگذار فکری و فرهنگی کشور بودند و شایسته است ده‌ها مجلس در بزرگداشت ایشان در حوزه و دانشگاه برپا شود.

رییس شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه های خوزستان، گفت: تالیف 40 کتاب و 70 مقاله و انتخاب ایشان به عنوان چهره ماندگار و مرجع بودن کتب ایشان در حوزه فقه سیاسی در دانشگاه‌های کشور، نشانی از جهاد خستگی‌ناپذیر فکری و علمی ایشان است.

وی در ادامه گفت: نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ریاست دانشگاه بزرگ تهران و حضور در مجلس بازنگری قانون اساسی جلوه‌هایی از مجاهدت او در عرصه اجرایی و عملی می باشد.

دکتر مخبر دزفولی افزود: این مجالس بزرگداشت جامعه دانشگاهی و خصوصا دانشگاه شهید چمران اهواز بخاطر شخصیت والا و جهاد علمی و عملی این مرد بزرگ است.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: بزرگداشت شخصیت ارزشمند آیت الله عمید زنجانی وظیفه حوزه و دانشگاه دانست.

وی همچنین تلاش خستگی‌ناپذیر، همت بلند و اخلاص را مؤلفه‌های شخصیتی این عالم زمان‌شناس برشمرد و افزود: آیت الله عمید زنجانی از اساتید بزرگی بهره گرفته بود ولی تاثیرپذیری او از شخصیت و اندیشه‌های امام خمینی بیش از سایر اساتید معظمش بود و این اعتماد و علاقه دوسویه بود و حضرت امام خمینی نیز از سال 1345 به ایشان وثوق کامل داشت.

حجت‌الاسلام شفیعی افزود: اینکه یک روحانی در عرصه دانشگاهی سلسله کتاب‌هایی را با عنوان فقه سیاسی تالیف کند و این کتاب‌ها علاوه بر وزانت علمی، چهارچوب تالیفات دانشگاهی را چنان رعایت کرده باشد که به عنوان کتاب مرجع دانشگاه های کشور انتخاب شود، پدیده کمیاب و بسیار باارزشی است.

در این جلسه جزوه‌ای حاوی پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت آیت الله عمید زنجانی و تالیفات و آثار و زندگینامه ایشان را، که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهیه شده بود در بین حاضرین توزیع شد.

در این مراسم هیات رییسه دانشگاه، مدیران، رؤسای دانشکده‌ها، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز حاضر بودند./9457/پ202/ص
ارسال نظرات