۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۵۱۸
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

غدیر روز تجلی حقانیت اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: واقعه غدیر روز تجلی حقیقت در اسلام ناب و عید وحدت و همگرایی مسلمانان است.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان
حجت‌الاسلام سیدحسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت با گرامی‌داشت دهه غدیر، امام علی(ع) را نشانه حقیقت در اسلام معرفی کرد و اظهار داشت: پیامبر(ص) در احادیث مختلف علی(ع) را به عنوان محور معرفی کرده و هر کس به دنبال حقیقت است باید نشانه آن را در شخصیت امام علی(ع) جستجو کند.

وی غدیر را یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان برشمرد و افزود: پیامبران و انبیای بسیاری در این روز وصی خود را معرفی کردند.

حجت الاسلام گلمیرزاده به جانشینی هارون از سوی موسی(ع) در این روز اشاره کرد و گفت: حضرت سلیمان(ع) نیز در این روز از مردم برای جانشینی خود گواه گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، پذیرفته شدن توبه حضرت آدم(ع) را در این روز از دیگر ویژگی‌های عید غدیر برشمرد و خاطرنشان کرد: خداوند در این روز ابراهیم(ع) را از آتش نجات داد.

وی با بیان این که معرفی ولی و وصی پیامبر(ص) از سوی خداوند مورد تاکید بود، تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید پیامبر(ص) در چنین روزی وصی خود را انتخاب کرده و آن را برای مردم علنی کند.

حجت الاسلام گلمیرزاده، نیاز همیشگی مردم به امام و پیشوا را فلسفه این حرکت ذکر کرد و بیان داشت: خداوند بارها در قرآن تکرار می‌کند پیامر(ص) در انجام این مهم از تهدید دشمن نهراسد و ماموریت خود را به پایان برساند.

مسؤول ستاد رسیدگی به امور مساجد استان با اشاره به واقعه غدیر خم و معرفی علی(ع) به عنوان ولی پس از مراسم حج‌ افزود: اهمیت این موضوع به گونه‌ای بود که خداوند به پیامبر(ص) فرمود اگر این کار انجام نشود ارزش و تلاش او و پیامبران دیگر به هدر می‌رود.

وی، جامعه را نیازمند سرپرست و پیشوا بیان کرد و اظهار داشت: این بیعت عمومی در نزد پیامبر(ص) حجتی برای مسلمانان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام گلمیرزاده حسادت برخی افراد ناآگاه به اهداف اسلام را یکی از دلایل مخالفت و شکست بیعت با پیامبر(ص) اعلام کرد و گفت: حسادت مانند آتش اعمال نیک انسان را می‌سوزاند.

این کارشناس فرهنگی، دنیاپرستی و مقام‌طلبی را از دیگر دلایل مخالفان ولایت علی(ع) برشمرد و تصریح کرد: مخالفان با این حرکت خواستند زمینه حضور خود را در جامعه مطرح کنند.

وی، ضعف ایمان را مهم‌ترین عامل این مخالفت دانست و خاطرنشان کرد: برخی که نتوانستند حقیقت را بگویند، کتمان حق کرده و با این حرکت دین اسلام را به فرقه‌های مختلف تقسیم کردند.

حجت الاسلام گلمیرزاده، تعدد فرقه‌ها را از نتایج و دستاوردهای مخالفت برخی مسلمانان در امر ولایت علی(ع) معرفی کرد و بیان داشت: این تعداد فرقه‌ها مشکلات فراوانی برای جامعه اسلامی به وجود آورده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید براین که پیامبر(ص) در احادیث مختلف علی(ع) را به عنوان محور معرفی کرده است، افزود: هر کس در جستجوی حق و حقیقت است باید به دنبال علی(ع) باشد.

وی با اشاره به آیات قرآن درباره صلاحیت علی(ع) و معرفی ایشان از طرف خداوند برای ولایت‌ گفت: خداوند در آیه 55 سوره مائده ولی و سرپرست مردم را تنها خدا و رسول او می‌داند، کسانی که نماز را به‌پا می‌دارند و در حال رکوع زکات می‌دهند.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان این که ولایت در اسلام محور و قطب‌نمای مسلمانان محسوب می‌شود، تصریح کرد: جامعه‌ای که از یک رهبر الهی، آگاه و عادل برخوردار باشد قطعاً به سعادت رهنمون می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، ولایت فقیه را به عنوان رکن اساسی در جهان اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: اطاعت از ولایت در اسلام یک امر اجتناب ناپذیر است./950/ت302/س
ارسال نظرات