۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۶۴۹
همزمان با دهه غدیر؛

جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 180امامزاده مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» همزمان با دهه ولایت در 180 امامزاده شاخص استان خبر داد.
جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 180امامزاده مازندران برگزار می‌شود


حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با گرامی‌داشت دهه غدیر، از غدیر به عنوان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی یاد کرد و گفت: همه باید برای جهانی شدن مسأله غدیر تلاش کنند.

وی با تأکید بر تبیین جلوه‌های غدیر برای مردم‌ افزود: عید غدیر خم یک عید بزرگ و مهم در تاریخ اسلام‌ و بزرگداشت این روز وظیفه همه مسلمین جهان است.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که تبیین واقعه غدیر خم برای نسل جوان و نوجوان ضروری است، اضافه کرد: این واقعه باید برای نسل‌های آینده با استناد به منابع تاریخی و روایی تبیین شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران تبیین جایگاه ولایت به عنوان عنصر کلیدی اسلام و به عنوان ضامن دین و نگهدارنده اسلام را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری در فطرت ملت ایران اسلامی وجود دارد و این برای دنیا ثابت شده است.

وی، عید غدیر را عید ولایت و امامت دانست و ادامه داد: همگان باید برای ترویج، تبلیغ و ارج نهادن به آن تلاش کنند.

حجت الاسلام سهرابی از برگزاری جشن «ولایت علوی اکمال دین نبوی» از عید قربان تا عید غدیر در امامزادگان مازندران خبر داد و ادامه داد: اداره کل اوقاف مازندران برنامه های متنوعی در این اعیاد را برگزار خواهد کرد.

وی افزود: این جشن به مناسبت ایام مبارک عید قربان و عید غدیر و به‌ منظور ترویج فرهنگ وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در ایام دهه ولایت و امامت برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهداف این جشن بزرگ‌ تصریح کرد: این جشن با هدف تعمیق اعتقادات و ارتقای سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع ولایت و امامت، ترویج فرهنگ وقف بر اساس نیات واقفان خیراندیش و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ایام پیروان مولای متقیان علی(ع) و فرزندان بزرگوار آن حضرت در جوار امامزادگان واجب التعظیم گرد هم می‌آیند تا در حلقه توحیدشان شکرگزار نعمت ناب ولایت بوده و بر تداوم راه ایشان تجدید بیعت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: جشن‌های یادشده که از پانزدهم آبان‌‌ در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران آغاز شده است در آستانه عید غدیر با شکوه بیشتری برگزار می شود.

وی تصریح کرد: جشن «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در شب و روز عید غدیر همراه با سخنرانی خطبای شهیر و مولودی خوانی مداحان استان، مسابقه فرهنگی و اهدای جوایز در این اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سهرابی اظهار داشت: همچنین جشن دیگری با موضوع «ولایت و وقف» در چند بقعه متبرکه در این ایام بر پا خواهد شد./950/پ202/س

ارسال نظرات