۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۱۶۷۵۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر به یک رفتار اجتماعی تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان نهادینه کردن امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه دینی را یک ضرورت مهم برشمرد و گفت: باید تلاش شود تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه به یک رفتار اجتماعی تبدیل شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان با تأکید براین که اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند یک برنامه ریزی روشمند و اصولی است، گفت: باید برای تحقق این مسأله از هرگونه موازی کاری پرهیز شود و یک مجموعه مسؤولیت اجرای آن را بر عهده گیرد.

وی، نهادینه‌کردن امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه دینی را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: مشارکت عمومی در تحقق عملی این موضوع مهم بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که باید تلاش شود تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر در یک جامعه به یک رفتار اجتماعی تبدیل شود، ادامه داد: اگر در یک جامعه امر به معروف و نهی از منکر با ابزار محبت و تذکر زبانی انجام شود و مردم نیز چنین رسالتی را برای خود قائل باشند  و همه نارسایی‌های ناسالم را به یکدیگر تذکر دهند و همه در برابر آن احساس مسؤولیت کنند آن گاه شاهد تحقق عملی این فریضه دینی خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر به زمینه‌سازی‌های قبلی نیازمند است، گفت: اگر بخواهیم آثار امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه مشاهده کنیم، باید مقدمات و وسایل اثر بخش در وصول به آن آثار را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای همگانی است و نتایجی که از این دو فریضه نصیب جامعه بشری خواهد شد بسیار مثبت خواهد بود و در این راستا همه اقشار مختلف جامعه باید سهیم باشند.

امام جمعه رشت با بیان این که با اجرای مناسب امر به معروف و نهی از منکر شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی خواهیم بود، گفت:  دشمنان نظام اسلامی با ترویج فساد و بی بندوباری تلاش دارند اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان را متزلزل کنند و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می تواند جامعه را در برابر این توطئه افکنی‌ها واکسینه کند.

وی  با بیان این که ائمه اطهار(ع) در ادای این رسالت الهی از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و حتی فراتر از محدوده رسالت خویش بر این کار اصرار ورزیدند، خاطرنشان کرد: تلاش و اصرار آنان به سبب اهمیت این فریضه الهی بود./950/پ202/س
ارسال نظرات