۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۰۷۲
خطیب جمعه رشت:

کوچک‌ترین حرکت نابخردانه علیه ایران طومار زورگویان را در هم می‌پیچد

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه رشت تهدیدات غرب علیه ایران را بی اثر دانست و تاکید کرد: با کوچک‌ترین حرکت نابخردانه علیه ایران طومار زورگویان منطقه در هم پیچیده می شود.
امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت در خطبه نخست به داستان زندگی حضرت آدم(ع) و هبوط ایشان از بهشت به زمین اشاره کرد و گفت: در تفسیر علامه طباطبلایی چگونگی توبه حضرت آدم(ع) توسل به پنج تن(س) بیان شده است.

امام جمعه موقت رشت، مهم‌ترین درس قابل برداشت از زندگی حضرت آدم(ع) را توبه دانست و گفت: انسان در هر مرحله و سنی به علت مصون نبودن از خطا و اشتباه، برای تقرب به خداوند می تواند توبه کند و انسان باید از درگاه الهی ناامید نشود و خطاهای خود را با توبه پاک کند.

خطیب نماز جمعه رشت با بیان این که نسبت به تسریع و تعجیل در توبه در روایات اسلامی بسیار تاکید شده است، اظهار کرد: جوانی مناسب‌ترین سن برای توبه و بخشش گناهان است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه رشت، با اشاره به تهدیدات اخیر آمریکا‌ ‌اظهار کرد: تهدیدات در تاریخ 33 ساله انقلاب اسلامی همواره وجود داشته و طرح جدید چند لایه تهدیدات غرب که از سناریوی ترور سفیر عربستان آغاز شده و با گزارش دروغین آمانو ادامه یافته، چیز تازه ای نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان اضافه کرد: ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس که با 50 کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حال جنگ بود، به تهدیداتی به مراتب سخت تر پاسخ داده است.

حجت الاسلام شفیعی زاده تاکید کرد: شرایط امروز ایران نسبت به هشت سال دفاع مقدس تغییر کرده و  قدرت ایران امروز قابل مقایسه با ایران دوران جنگ تحمیلی نیست.

امام جمعه موقت رشت، ساخت هواپیماهای بی سرنشین و موشک های بالستیک را نمونه ای از قدرت نظامی ایران  دانست و گفت: هیچ کشوری سلاح های استراتژیک خود را به نمایش نمی گذارد و قدرت ایران در عمل چیزی فراتر از تصور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گیلان، سناریوی آمریکایی ـ عربستانی را نتیجه عقده از قدرت معنوی سپاه خواند و خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین حرکت نابخردانه طومار زورگویان را در منطقه در هم خواهد پیچید.

وی افزود: سرمایه ایران اسلامی تجهیزات سخت افزاری نظامی نیست، سرمایه جمهوری اسلامی جوانانی است که تکیه بر پشتوانه ایمان، شهادت و ولایت دارند.

حجت الاسلام شفیعی زاده در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس، خواستار حضور گسترده و فعال مردم در انتخابات شد و گفت: مردم باید در این زمینه احساس مسؤولیت کنند چرا که یکی از مولفه های خنثی سازی تهدیدات، انتخابات است.

وی، نسبت به فعالیت جریان‌های مسأله‌دار در کشور برای انتخابات هشدار داد و گفت: جریان اصلاحات مسبب اصلی ناهنجاری هایی مانند تلاش برای خدشه دار کردن جایگاه ولایت فقیه، حجاب، فرهنگ شهادت و انتظار است.

امام جمعه موقت رشت، نسبت به موضع گیری های تفرقه افکنانه برخی اصولگرایان انتقاد کرد و گفت: احزاب و گروه های انحرافی و متمایل به فتنه از این تفرقه سوء استفاده کرده و به دنبال یارگیری برای انتخابات آینده هستند.

حجت الاسلام شفیعی زاده ابراز امیداواری کرد: اصولگرایان باید متحد شوند و اجازه ندهند اداره امور به دست جریان های منحرف بیافتد./950/پ201/س
ارسال نظرات