۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۲۴۵
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

قلم برخاسته از الهام الهی جاودانه می‌ماند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هرقلم، بیان و نظمی که الهام گرفته از پروردگار باشد فراموش‌شدنی نیست‌.
حجت الاسلام و المسلمين عباسعلي سليماني نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی سیستان و بلوچستان ، حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان شنبه شب در مراسم افتتاح کنگره ملی شعر سیستان اظهار داشت: هرقلم ،بیان ونظمی که الهام گرفته از پروردگار باشد فراموش شدنی نیست‌.

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی سلیمانی هنر شعر را یک هنر مقدس الهی دانست و عنوان کرد: به طور قطع کسانی که اشعار پوچ و واهی می سرایند اشعارشان ماندگاری نخواهد داشت.

وی با اشاره به زبان شعر امروز ایران افزود: بعد از انقلاب شعر با ساختار واژگان تازه و ورود تعابیر جدید به حیطه ادبیات انقلاب، مواجه شد.

سلیمانی بیان داشت: در محتوا هم این تغییر و تحول به وجود آمد و از قالبهای مادی و واژگانی که تعهدی در قبال مردم نداشت به یک ادبیات مردمی و معنوی رسید.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادبیات شعر را در دوران قبل از انقلاب محدود به مدح و ثنای حاکمان و صاحبان قدرت دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب این توجه معطوف به ائمه اطهار (ع)، ایثارگری شهدا شد و این ادبیات بیشتر مدیون و مرهون اندیشه‌ های قرآنی حضرت امام خمینی (ره) است.

وی با تکیه بر عظمت امام خمینی (ره) و جنبه‌ های مختلف شخصیتی ایشان از جمله شعر و ادبیات، وی را رهبری یگانه و بزرگ و انقلاب اسلامی ایران را الگو و نمونه ‌ای برای انقلاب‌ های مردم جهان دانست.

امام جمعه شهرستان زابل نیز در این مراسم اظهار داشت: نسیم دلکش در آمیخته با شعر و شاعری جلوه گاه عواطف و تجلی گاه شور و شوق دلدادگی است.

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی افزود: نثر هرچند موزون، روان و مسجع باشد نمی تواند در اعماق روح انسان به اندازه شعر وارد شود.

وی با بیان اینکه شعر و نظم فارسی توانسته هر شنونده ای را به خود جذب کند گفت: اکنون می بینیم که روز به روز به تعداد علاقمندان شعر فارسی در سراسر جهان افزوده و کتب شعرای قرون گذشته نیز به زبان های متفاوت دنیا ترجمه می شود.

دبیر پنجمین کنگره ملی شعر و ادب فارسی سیستان نیز بیان داشت: در این کنگره از 40 شاعر مطرح کشور که بیشتر در خصوص سیستان اشعار خود را سروده اند دعوت شده است.

عباسعلی باقری افزود: علاوه بر این شعرا که از سراسر کشور دعوت شده اند سه شاعر نیز از کشورهای افغانستان، عراق و بحرین که اشعاری درباره مقاومت سروده اند نیز دعوت به عمل آمده است.

وی گفت: البته این سیزدهمین دوره از برگزاری این دوره از شعرای سیستانی است ولی طی پنج سال گذشته به دلیل دعوت از شعرای سراسر کشور به صورت ملی معرفی شده است.

پنجمین کنگره ملی شعر سیستان از بیست و هشتم تا سی ام آبان ماه در شهرستان زابل با حضور 40 شاعر از ایران و سه کشور افغانستان، عراق و بحرین برگزار می شود./940/د102/س

ارسال نظرات