۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۱۷۴۴۱
عضو مجلس خبرگان رهبرِی:

آگاهی دینی روح عزاداری‌های حسینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که مردم فقط به پوسته عزاداری‌ها نچسبند، گفت: عزاداری ها زمانی ثمربخش است که همراه با شور و شعور و آگاهی بخشی باشد و از این رو به روح عزاداری ها باید توجه بیشتری شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار با اعضای ستاد اقامه نماز استان در رشت با اشاره به در پیش بودن ماه محرم‌ گفت: باید دراین ماه معرفت و بصیرت حسینی در آحاد جامعه اسلامی نهادینه شود.

وی با بیان این که متأسفانه شیعیان امام حسین(ع) عزاداری و گریه برای آن حضرت را بر هدف آن حضرت مقدم داشتند، افزود: عزاداری برای سید و سالار شهیدان باید با کسب معرف واقعی عاشورا همراه باشد.

امام جمعه رشت با بیان این که قیام امام حسین(ع) برای احیای اسلام ناب و در رأس احکام اسلام مسأله نماز بود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) حتی روز عاشورا نماز را به جای آوردند که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این فریضه الهی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را احیاگر احکام دینی به ویژه نماز دانست و خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی فریضه الهی نماز به خوبی در جامعه نهادینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید براین که همه تلاش متولیان دینی در جامعه باید ترویج مناسب فرهنگ نماز باشد، بیان داشت: خواندن نماز سبب ارتباط قلبی با خداوند متعال خواهد شد که این مسأله برای پرورش روح با ایمان در انسان بسیار تأثیرگذار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به جایگاه شهدا در نظام اسلامی پرداخت و با بیان این که مقام شهدا بسیار رفیع است، تصریح کرد: شهدای ما اذن ولی فقیه داشتند و همین مسأله جایگاه رفیع شهدا را نشان می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که زمینه فراهم شود تا نماز ظهر روز عاشورا در گلزار شهدا اقامه شود، تصریح کرد: این حرکت تجدید پیمانی دوباره با آرمان‌های شهدا خواهد بود و هم تجسم میدان کربلا است، چون شهدای ما همان راه کربلا را رفته‌اند.

وی با بیان این که محرم، ماه احیای امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر، اسلام و انقلاب را در برابر ناهنجاری‌ها بیمه می‌کند و امام حسین‌(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر است و این موضوع در اسلام یک اصل شمرده می‌شود.

امام جمعه رشت همچنین به مراسم عزاداری‌ها در ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که مردم فقط به پوسته عزاداری‌ها نچسبند، گفت: عزاداری‌ها زمانی ثمربخش هستند که همراه با شور و شعور و آگاهی بخشی باشند و از این رو به روح عزاداری ها باید توجه بیشتری شود./950/پ202/س
ارسال نظرات