۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۵۰۷
امروز؛

دهمین سالگرد آیت الله ایازی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد آیت الله ایازی‌، و گرامیداشت دو فرزند فقید این عالم ربانی امروز در مازندران برگزار شد.
آيت الله ايازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، دهمین سالگرد آیت الله ایازی، و بزرگداشت دو فرزند برومندشان حجت الاسلام محمد رضا ایازی، مدیر کل دادگاه تجدید نظر گلستان و اولین سالگرد حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی، مسؤول حوزه علمیه رستمکلای بهشهر، امروز با حضور آیات نظری، طبرسی، نمایندگان مازندران در مجلس خبرگان، استاندار مازندران، فرماندران شرق مازندران، مدیران حوزه علمیه استان مازندران، طلاب و روحانیان و نیز جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در مسجد جامع رستمکا و در جوار بارگاه ملکوتی آنان، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم از ساعت نه صبح امروز پنج شنبه سوم آذر ماه 90 با حضور جمعیتی عزادار و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه کشور در مسجد جامع رستمکلای بهشهر آغاز و تا ساعت 15 بعد از ظهر ادامه داشت.

حجت الاسلام مرتضی ایازی، فرزند حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد ایازی(ره) و مدیر حوزه علمیه جعفریه رستمکلا‌ در این مراسم‌ اظهار داشت: وجود عالمان برجسته دینی نیاز جامعه امروز بشریت برای جلو‌گیری از انحراف های اخلاقی و دینی است.

وی با اشاره به نقش روحانیت در جامعه، خاطر نشان کرد: روحانیت همواره در همه امور در رأس برنامه ها قرار دشته اند و مأمن و پناهگاهی برای مردم بوده اند که باید این جایگاه حفظ شود.

حجت الاسلام ایازی‌ ادامه داد: همه ما در جامعه نیازمند وجود عالمان و برجستگان علمی و عملی هستیم و به همین دلیل نقش بزرگان دین در جامعه بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: توجه به اهل بیت‌(ع) از خصیصه های بارز علامه ایازی و دو فرزند برومندشان بوده که امیدواریم خدون این حب و دوستی با اهل بیت‌(ع) را در ما تقویت کرده و ما را در ادامه راه این بزرگان و خدمت رسانی به مردم در حوزه دین و شریعت موفق نگه دارد.

مدیر حوزه علمیه جعفریه رستمکلا، بیان داشت: علم عالم باید برای خدمت رسانی به مردم و در راه خدا صرف شود و مرحوم ایازی به عینه مصداق کامل این مسأله و مردم داری و دین مداری بوده است.

حجت الاسلام ایازی تصریح کرد: خلأ وجود حجت الاسلام و المسلمین ایازی نه تنها برای حوزه علمیه رستمکلا بلکه برای حوزه های علمیه و مردم ولایت مدار مازندران نمایان است.

وی خاطر‌نشان کرد: مردمی‌بودن این بزرگان از خصیصه های بارز وی بوده که همچنان آنان را در اذهان ماندگار نموده است که مردم داری باید در راس امور همه ما باید خدمات رسانی بهتر به مردم باشد.

مدیر حوزه علمیه جعفریه رستمکلا‌ افزود: مرحوم ایازی در طول حیات مبارک شان به تربیت طلاب جوانی مبادرت کرد که هر کدام از آنها، ادامه دهنده صدیق برای راه این بزرگوار و منتشر کننده ایده‌ها و فضائل او خواهند بود.

حجت الاسلام ایازی‌ اضافه کرد: حوزه علمیه جعفریه رستمکلا در طول دوران فعالیت خود تا کنون پنج هزار طلبه تربیت کرده است./950/پ202/س
ارسال نظرات