۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۵۶۰
امام جمعه اندیمشک:

پیشرفت فرهنگی جامعه در گرو پیروی از فرهنگ حسینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک تأکید کرد: کارشناسان عرصه‌های دینی به ویژه روحانیان برای ترویج فرهنگ عاشورا اقدام‌های لازم را انجام دهند و جوانان و نوجوانان نسل جدید انقلاب را با اهداف عاشورا و قیام حسینی آشنا کنند.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم الحرام اظهارداشت: اگر مردم جامعه تکلیف اصلی خود را نسبت به فرهنگ عاشورا بدانند به یقین در راستای ترویج ارزش‌های ماندگار این واقعه تلاش مستمر و جدی خواهند داشت.

این فعال عرصه فرهنگی با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع)، بیان داشت: امام حسین(ع) برای حفظ شرف و آبروی مردم و برای حفظ عظمت و شکوه اسلام قیام کرده و امروز پس از سالیان سال یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیان در برابر این حرکت جاودان امام حسین‌(ع) و یاران با وفایش، معرفی ارزش های این حماسه تاریخی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با تأکید بر ترویج فرهنگ عاشورا در جوامع اسلامی از سوی روحانیان و مبلغان عرصه های دینی‌ گفت: روحانیان در ترویج فرهنگ عاشورا در جوامع اسلامی تلاش جدی کنند؛ چرا که امام حسین‌(ع) برای برپایی صلح و عدالت در برابر کفار قیام کرد و امروزه این خیزش های اسلامی که شکل گرفته برای مقابله با ظلم و جور جهانی است.

استاد حوزه علمیه  تصریح کرد: باید پیش از ورود به ماه محرم برنامه‌ریزی‌های لازم برای هرچه باشکوه‌تر برگزار‌کردن مراسم‌های با برکت آقا اباعبدالله حسین(ع) را انجام داد.

امام جمعه اندیمشک افزود: کارشناسان عرصه‌های دینی به ویژه روحانیان برای ترویج فرهنگ عاشورا اقدام‌های لازم را انجام دهند و جوانان و نوجوانان نسل جدید انقلاب را با اهداف عاشورا و قیام حسینی آشنا کنند.

حجت الاسلام خدامی اظهار داشت: اگر بخواهیم ایران اسلامی در زمینه های فرهنگی ارتقا یافته و به پیشرفت‌های شگرفی در این زمینه دست یابد باید مسؤولان فرهنگی جامعه اسلامی مقلد واقعی امام حسین‌(ع) باشند./9465/ت303/س
ارسال نظرات