۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۵۹۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

عربستان در سرکوب مسلمانان متحد و همدست آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان خوی با محکوم کردن کشتار مردم قطیف در عربستان گفت: رژیم عربستان برای ضربه زدن به مسلمانان با آمریکا و اروپا متحد شده است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با محکوم‌کردن کشتار مردم بی‌دفاع قطیف در عربستان اذعان داشت: رژیم پادشاهی عربستان در طول سال‌ها جنایات اسرائیل علیه مسلمانان مظلوم فلسطین نه تنها نیرو اعزام نکرد، حتی از محکوم کردن لفظی این جنایات نیز خودداری کرد؛ لکن امروز به عنوان متحد آمریکا برای قتل عام مسلمانان یمن و بحرین لشکر کشی کرده، علیه حکومت سوریه به توطئه چینی می پردازد و در داخل نیز مسلمانان بی دفاع قطیف را به خاک و خون می‌کشد.

انقلاب دوم مردم مصر برای حذف پس مانده های آمریکا

وی در تحلیل حوادث اخیر جهان اسلام به انقلاب دوم مردم مصر اشاره کرد و گفت: مردم مصر برای بیرون کردن پس مانده هایی از عوامل آمریکا که هم چنان بر آن کشور مسلط هستند به خیابان ها آمده و مدام شهید می‌دهند.

خطیب نمازجمعه خوی ادامه داد: این اقدام شجاعانه مردم مصر موجب نگرانی و وحشت شدید اشغالگران قدس و حاکمان جنایتکار آمریکا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و تسلیت مصیبت عاشورا بر عموم مسلمانان بیان داشت: طبق نقل خوارزمی، اباعبدالله الحسین‌(ع) در ملاقات با فرزدق شاعر در مسیر کربلا فرمود‌ «بنی امیه مردمی هستند که پیروی شیطان را بر پرستش خدا مقدم داشته اند، در زمین فساد کرده، حدود الهی را تعطیل، میگساری را ترویج و دارایی بینوایان و درماندگان را به غارت برده اند؛ من برای یاری دین خدا و گرامیداشت شرع او و جهاد در راهش سزاوارترم.»

پارسایی و بردباری خیر دنیا و آخرت را به دنبال دارد

رییس حوزه‌های علمیه خوی در ادامه به بیان مباحث اخلاقی در زمینه خیر دنیا و آخرت پرداخت و گفت: از رسول اکرم(ص) نقل شده می‌فرمایند‌ «پارسایی در برابر محرمات، اخلاق نیک در برخورد با مردم، بردباری و صبور بودن در مواجه شدن نادانان و همچنین همسر شایسته، خیر دنیا و آخرت را به همراه دارند.»

حجت الاسلام شکوری در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا، به فرمایش امیر مؤمنان‌(ع) اشاره کرد که آیا شنیده اید که دنیا خود را فدای دنیا‌داران کرده باشد؟ و یا به گونه‌ای یاری‌شان کرده و با آنان به نیکی رفتار کند؟ هرگز! بلکه آنان را با سختی‌ها و مصائب خوار و ذلیل ساخته، بینی آنان را به خاک مالیده و گردش روزگار را بر ضد آنان برانگیخته است.‌/938/پ202/س
ارسال نظرات