۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۶۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

انقلاب اسلامی، دین را به ساحت‌ اجتماعی زندگی مردم برگرداند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: انقلاب اسلامی معنویت را در عرصه‌ حیات سیاسی و اجتماعی بشر امروز جاری کرد و امام راحل توانست معادلات سیاسی را بر هم زند و دین را که افیون ملت‌های معرفی شده بود بر ساحت اجتماعی زندگی مردم برگرداند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در همایش ائمه جمعه، جماعات و هیأت امنای مساجد و فرماندهان رده‌های مقاومت بسیج ناحیه قزوین که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: پیوند روحانیت و بسیجیان باید مستحکم باشد و شاهد فتح قلل بالاتر باشیم.

وی اظهار داشت: اگر امروز دشمن نگران است و هراس دارد و مذبوحانه به دست و پا افتاده تا موتور انقلاب و نظام را از حرکت باز دارد و دچار آسیب کند به برکت قدرت بسیج، رهبری و روحانیت است زیرا متوجه شده‌اند که این دو قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی چه نقشی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به تأثیر بسیج در عرصه‌های مختلف فکری، سازندگی، فرهنگی و نظامی‌ خاطرنشان کرد: بسیج در هر عرصه‌ای مانند خورشید می‌درخشد و این سبب هراس دشمنان شده است.

حجت الاسلام نعمت‌الهی اظهار داشت: انقلاب شکوهمند ما پدیده منحصر به فرد و نادر بود که در جهان اتفاق افتاد و شاید در هیچ‌یک از معادلات سیاسی و اجتماعی دنیا اینگونه به حساب نمی‌آمد که یک نهضت و انقلابی شکل گیرد که ریشه‌دار، با قدرت و عظمت در دنیا بدرخشد.

وی با اشاره به اثرگذاری قدرت اجتماعی ادامه داد: قدرت اجتماعی در بعضی موارد تأثیرگذاری بیشتری از قدرت سیاسی دارد، قدرت اجتماعی دارای ارکانی است که مشارکت مردمی، رهبری و ایدئولوژی سه رکن قدرت اجتماعی هستند که ارکان اساسی و کلیدی محسوب می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که عنصر رهبری یکی از عناصر مهم قدرت اجتماعی است که سبب بسیج توده‌ها خواهد شد، گفت: این جایگاه ارزشمند نظام دینی مردم را برای یک حرکت بزرگ ساماندهی می‌کند، رهبری نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ما از ویژگی‌های بالایی برخوردار بود.

وی توضیح داد: امام خمینی(ره) درس سیاست را در هیچ دانشگاه مدرن فرا نگرفته بود و آنجا که امام راحل را پرورش داد، دانشگاه امام صادق(ع) و امام باقر بود، و این مرد همه معادلات سیاسی دنیا را بر هم زد و این رهبری حکومت بر دل‌ها می‌کرد و همه پیامبران الهی وجهه شاخص آنها حکومت بر دل‌ها است، امام خمینی(ره) با این گفتمان آمد که می‌خواست معنویت را در دنیا احیا کند.

حجت الاسلام نعمت‌اللهی افزود: ما از نیمه دوم قرن چهاردهم میلادی شاهد جنبشی در دنیای مسیحیت بودیم به نام پروتستانیسم و به دنبال این جریان شاهد انقلاب فرهنگی رنسانس بودیم و سپس مارکسیسم، لیبرالیسم و غیره خلق شدند که همه اینها تنها توانستند بخش مادی زندگی آدمی را پوشش دهند.

وی اعلام کرد: وقتی انقلاب اسلامی درخشید معنویت را در عرصه‌ حیات سیاسی و اجتماعی بشر امروز جاری و ساری کرد و امام راحل توانست معادلات سیاسی را بر هم زند و دین را که افیون ملت‌های معرفی شده بود بر ساحت اجتماعی زندگی مردم برگرداند و امروز اقبال به معنویت در دنیا تشدید شده است، اگرچه انحرافاتی در آن وجود دارد و باید مدیریت شود و امام دین را به عنوان یک جنبش جهانی مطرح کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین توضیح داد: رکن دیگر قدرت اجتماعی، مشارکت اجتماعی است و در کجای دنیا چنین مشارکت اجتماعی مانند کشور ما وجود دارد و در کدام انقلاب دنیا همه مردم خود را مدیون جامعه خود می‌دانند و بسیج نیز نمادی از این مشارکت مردمی است و امام خمینی (ره) نیز در این خصوص فرمود بسیج یک شجره طبیه‌ای بود که امروز ما در سایه‌سارش به عنوان یک درخت تنومند آرمیده‌ایم و دشمن اگر جرأت نمی‌کند به این مملکت نگاه کند به دلیل وجود بسیج است.

وی تصریح کرد: دستاوردهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت همین مشارکت مردمی است و ما تأثیر بسیج را در عرصه‌های مختلف فکری، سازندگی، فرهنگی و نظامی می‌بینیم که بسیج در هر عرصه‌ای مانند خورشید می‌درخشد و این مشارکت مردمی در کجای دنیا وجود دارد.

حجت الاسلام نعمت‌اللهی اعلام کرد: سومین رکن قدرت اجتماعی ایدئولوژی است و انقلاب ما از این قدرت نیز فوق‌العاده استفاده کرد و این سه رکن می‌تواند خلق حماسه کند.

وی اظهار کرد: همان‌گونه که در قرآن کریم آمده است، سرنوشت هر قوم به دست همان قوم رقم می‌خورد و نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام و امروز با سکان‌داری مقام معظم رهبری پیش می‌رود و دنیای اسلام بیدار شده و اسرائیلی‌ها که همیشه از نیل تا فرات صحبت می‌کردند، این امر دارد شکل می‌گیرد ولی نه به نفع آنها بلکه به ضرر آنها که اینها به برکت بسیج و رهبری بود./950/پ202/س
ارسال نظرات