۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۶۵۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

عزاداری به دور از خرافه‌گرایی سازنده و منشأ خیر و برکت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، عزاداری به دور از خرافه گرایی را سازنده و منشأ خیر و برکت دانست و گفت: بزرگان دینی و علما باید در برابر نمایش خرافات و موهومات در عزاداری ها ایستادگی کنند و با یاری مردم از ترویج رفتار های غیر دینی جلوگیری کنند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در جمع ائمه حماعات، هیأت های مذهبی و مداحان استان بر حفظ شعائر دینی و پرهیز از خرافه گرایی در عزاداری ماه محرم تاکید و اظهار داشت: عزاداری امام حسین(ع) سرمایه بزرگی است که باید حفظ و نگهداری شود.

امام جمعه رشت، برپایی نماز و حفظ شعائر دین از رهگذر نماز را از اهداف قیام عاشورا برشمرد و گفت: امام حسین(ع) برای زدودن غبار غفلت از شعائر دینی به ویژه فرهنگ نماز قیام کرد و به شهادت رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ترویج فرهنگ نماز را وظیفه ملی و همگانی خواند و خاطر نشان کرد: ماه محرم یکی از فرصت های ارزشمند برای ترویج فرهنگ نماز و نماز جماعت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر این که شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید برای خدا و به دور از خود‌نمایی باشد، اظهار داشت: عزادری ماه محرم نباید عزاداران را از اصل و اساس عزاداری که برپایی ارزش‌های اسلامی و در رأس انها نماز غافل کند.

امام جمعه رشت، عزاداری به دور از خرافه گرایی را سازنده و منشأ خیر و برکت دانست و گفت: بزرگان دینی و علما باید در برابر نمایش خرافات و موهومات در عزاداری ها ایستادگی کنند و با یاری مردم از ترویج رفتار های غیر دینی ممانعت کنند.

وی گفت: می‌دانیم عزاداری ابی عبدالله یک عبادت است، تعظیم شعائر دین هست. عرض اخلاص به اسلام و قرآن و شهداء و سید الشهداء است. لذا باید برنامه‌های ما برنامه‌هائی با قصد قربت باشد، کارهائی که اسلام امجام آن را اجازه نداده انجام آن‌ها، قصد قربت معنی نخواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، عزاداری برای سید الشهدا(ع) را تعظیم شعائر دین عنوان و بیان کرد: این سوگواری باید به نحوی باشد که عرض اخلاص به اسلام، قرآن، امام حسین (ع) و شهدای کربلا را به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، عزاداری برای امام حسین(ع) را یک عبادت دانست و ادامه داد: معرفی حقیقت دین که در قیام خونین کربلا متبلور شده است، از مهم ترین برکات سوگواری برای سید الشهدا است.

وی به مداحان و مرثیه سرایان توصیه کرد از خرافه‌ها دوری کنند و ارزش‌های حادثه عاشورا را به صورت دقیق و درست برای مردم بازگو کنند.

امام جمعه رشت با بیان این که دنیای اسلام، به ویژه دنیای تشیع جنب و جوش ویژه‌ای برای برگزاری عزاداری ابی عبدالله الحسین پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی که امروز در خاورمیانه شاهد آن هستیم به برکت همین فرهنگ ناب عاشورایی تشکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر دین‌های ساختگی، اگر دین در قالب سکولاریستی، اگر دین در قالب سکوت در برابر ظالمان، در جامعه حاکم شد پیروان پیامبر و پیروان امام حسین(ع) باید حسینی رفتار کنند و شهادت را به جای زندگی ذلت‌بار برگزینند و به مردم آگاهی بدهند.

وی در ادامه سخنان خود به سران کشورهای عربی منطقه اشاره کرد و افزود: این قارون‌های خلیج و این رؤسای کشورهای عربی که اکنون در برابر استکبار آمریکا و اروپا سرخم کرده‌اند و تسلیم شده‌اند، متأسفانه تنها به عاملان اجرای اهداف استکبار در منطقه مبدل شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در خصوص دشمنان انقلاب و کشور هشدار داد و گفت: صداهایی که از دشمنان ما از بیرون مرزها به گوش می‌رسد و علیه نظام و جمهوری اسلامی حرف می‌زنند نباید سبب فریب ما شود، بلکه آحاد جامعه اسلامی باید حرف‌های الهی، حسینی و علوی بزنند./950/پ202/س

ارسال نظرات