۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۰۲:۲۹
کد خبر: ۱۱۷۷۷۱
آیت الله طبرسی:

مبلغان دینی ترویج صحیح مسأله زکات را در فعالیت‌های تبلیغی خود دنبال کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی که به مناطق محروم و روستایی اعزام می‌شوند باید افزون بر انجام دیگر وظایف خود تبیین فلسفه زکات در دین مبین اسلام را نیز در دستور کار خود قرار دهند.
وقف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران روز گذشته در ستاد زکات استان درساری با مهم ارزیابی کردن مسأله زکات در دین مبین اسلام گفت: در بسیاری از آیات و روایات دینی به انجام این فریضه دینی سفارش شده است.

وی با بیان این که اهمیت زکات در قرآن معادل نماز بیان شده است، افزود: این نشان دهنده توجه ویژه اسلام به مسأله پرداخت زکات است که باید جدی گرفته شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در بسیاری از آیه های قرآنی توجه به نماز و زکات با هم مورد تأکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به این ارزش گذاری از سوی کلام الهی باید همه تلاش ها در جهت تقویت این فریضه مهم دینی معطوف شود.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به توجه ویژه پیامبر گرامی اسلام به پرداخت زکات اشاره کرد وبا بیان این که ایشان در یک مراسم افرادی را به دلیل عدم پرداخت زکات بیرون کردند، گفت: این نشان دهنده نهایت اهمیت زکات نزد پیامبر خدا بوده است.

وی، افزایش پرداخت زکات از سوی مردم را نیازمند تبلیغات گسترده در این خصوص عنوان کرد وبا بیان این که متأسفانه همچنان در این عرصه با تبلیغات ضعیف روبرو هستیم، بیان داشت: هنوز بسیاری از مردم با اصل مسأله زکات آشنایی ندارند که این موضوع باید به خوبی برای آنها تفهیم شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات درجامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی که به مناطق محروم و روستایی اعزام می شوند باید افزون بر انجام دیگر وظایف خود تبیین فلسفه زکات در دین مبین اسلام را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

آیت الله طبرسی، آشنایی مردم با فرهنگ پرداخت زکات و ثواب دنیوی و اخروی این مسأله را سبب تقویت این فریضه دینی برشمرد و ادامه داد: تبلیغ صحیح مسأله زکات از سوی روحانیت به عنوان سفیران تبلیغ می شود بسیار راه گشا باشد.

وی همچنین به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و با بیان این که متولیان دینی باید از توان رسانه ها نیز در تبلیغ موضوع زکات بهره گیرند.

امام جمعه ساری همچنین با تأکید بر این که متولیان این عرصه باید مردم را نسبت به موارد مصرف زکات مطلع کنند، گفت: آشنایی عموم جامعه با نحوه هزینه زکات درجامعه می تواند در تقویت این فریضه دینی بسیار تأثیر‌گذار باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مسؤولان باید برنامه و طرح‌هایی را که با مبالغ دریافتی از زکات به پایان ‌رسانده‌اند به مردم اعلام و معرفی کنند، گفت: معرفی طرح و برنامه های اجرایی در این خصوص خود می تواند در نهادینه این مسأله کمک کند.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران نیز دراین جلسه، ترویج فرهنگ زکات را نوعی تزکیه دانست و گفت: برای پرداخت زکات بهتر است که به رساله‌های مراجع عالی‌قدر مراجعه شود.

وی خواستار ورود جدی‌تر سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بحث دریافت زکات شد و تاکید کرد: در کلاس‌های توجیهی کشاورزان، مسؤولان جهاد کشاورزی با کمک نمایندگی ولی فقیه در جهاد به این موضوع نیز توجه جدی‌تر داشته باشند./950/پ203/س
ارسال نظرات