۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۷۸۴۲
در ماه محرم امسال؛

بیش از 900 مبلغ دینی به مناطق مختلف قزوین اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین از اعزام بیش از 900 مبلغ دینی همزمان با ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد.
اعزام مبلغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی، قزوین امروز در جمع هیأت های مذهبی مرکز استان با تلیت ایام فرا رسیدن ماه محرم، گفت: در این ماه غم و اندوه همه باید تلاش کنند تا ازمعرفت و بصیرت حسینی نهایت بهره را ببرند.

وی تصریح کرد: مصیبت امام حسین‌(ع) مصیبتی است که آسمان بر آن گریست، وظیفه آحاد جامعه اسلامی به ویژه هیأت های مذهبی، مداحان ومبلغان دینی این است که در محتوا بخشی برنامه های این ایام کوشا باشیم.

حجت الاسلام حسینی افزود: نقش هیأت ها در ترویج فرهنگ عاشورا بسیار مهم و تاثیرگذار است و این تشکل های دینی از دیرباز محیطی امن، مقدس و مطمئن برای تربیت نیروهای مذهبی و پرورش جوانان بوده است.

وی تصریح کرد: ماه محرم ماه قیام اباعبدالله الحسین(ع) بهترین ماه در تاریخ اسلام است و باید مبلغان و مداحان با تببین فلسفه قیام امام حسین(ع) جوانان و نوجوانان را با نهضت کربلا آشنا کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: مسائل عاشورا باید بدون هیچ انحرافی به مردم بازگو شود تا عزاداران و جوانان با واقعیت این قیام حسینی آشنا شوند و به بیراهه نروند.

وی اظهار داشت: در این ماه لازم است از هر آنچه که نهضت حسینی را مخدوش می کند و بدعت و خرافه ها دوری کرد و مسؤولان هیأت ها با دعوت از روحانیان فاضل و عالم باید بتوانند ضمن ارتباط مناسب با مخاطبان جوان موضوعات مهم و ارزشی این ایام را برای عزارداران بدرستی بازگو کنند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: امام حسین (ع) درس حریت و آزادگی را به همه عالم دارد و نعمتی که خداوند متعال به ما داده فرهنگ و حب اهل بیت است.

وی ادامه داد: حرکت امام حسین (ع) موجب ترویج فرهنگ ظلم‌ستیزی شد و امروز هر چه داریم به برکت سیدالشهدا و فرهنگ عاشوراست و هشت سال دفاع مقدس ما به برکت سیدالشهدا بود و اندیشه‌های بلند امام که فرمودند هرچه داریم از محرم و عاشوراست.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین افزود: محرم و عاشورا آنقدر برکت برای جامعه ما داشته است که قابل شمارش نیست و هویت شیعه به محرم است و محرم، غدیر و مهدویت اضلاع سه‌گانه هویت شیعه را تشکیل می‌دهند و از همین‌رو نیز در کانون توجه دشمن هستیم.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: دشمن تلاش می‌کند چنین جامعه‌ای را با بحران مواجه کند، اندیشه غدیر را از ریشه بزند و در واقع علت را بزند تا معلول از بین برود و او تلاش می‌کند تا هویت محرم و عاشورا را از ما بگیرد و ظاهر محرم و عاشورا مراسم عزاداری و سینه‌زنی است ولی آنچه دشمنان می‌خواهند از ما بگیرند هویت عاشورا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام مبلغ در ماه محرم توضیح داد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم، نزدیک به 900 مبلغ ساماندهی و به مناطق مختلف استان اعزام شدند که 500 نفر از این مبلغان از قم و دیگر شهرها وارد استان شدند و 400 روحانی نیز از استان هستند که مسؤولیت تبلیغ را بر عهده دارند./950/پ202/س
ارسال نظرات