۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۰۲۰
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

لبنان دیگر عرصه ای برای قیمومیت آمریکایی نیست

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر سه گانه مقاومت، ارتش و ملت، تاکید کرد که لبنان دیگر عرصه ای برای قیمومیت آمریکایی نیست.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در چهارمین شب از مراسم سوگواری حسینی از سوی حزب الله لبنان در مجتمع سید الشهدا(ع) در منطقه اوزاعی در جنوب بیروت با تاکید بر اینکه مقاومت از یک پروژه به عنصری بنیادین و قوام بخش برای لبنان تبدیل شده است، گفت: امروز دیگر نمی توان از لبنان بدون صفت مقاوم سخن گفت؛ چراکه لبنان تنها لبنان مقاوم است و لبنانی که بدون مقاومت پایمال بود با مقاومت به عزت و کرامت در جهان دست یافت.

وی با اشاره به گروه های مخالف با مقاومت در لبنان، گفت: به هر حال، مقاومت در لبنان ریشه دوانده است و نمی توان آن را از دل های جوانان و کودکان و زنان و پیرمردان لبنانی ریشه کن کرد؛ چراکه مقاومت به بخشی جدایی ناپذیر از ایمان و زندگی و مرام ما تبدیل شده است و مانند هوایی است که بدون آن نمی توانیم نفس بکشیم و زندگی کنیم.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به دستاوردهای بزرگ مقاومت در مصونیت بخشیدن به ملت و دولت لبنان و برقراری روابط منحصر به فرد با ارتش این کشور، افزود: همانطور که برخی به درستی می گویند، رابطه میان ارتش، ملت و مقاومت لبنان در جهان بی نظیر است و همانند برخورداری از ویژگی خاص گوناگونی طوایف و مذاهب، لبنان ویژگی خاص دیگری به دست آورده است که همانا سه گانه طلایی ارتش، ملت و مقاومت است.

وی با اشاره به جنجال آفرینی برخی گروه های لبنانی پیرامون مقاومت، این رفتارها را بی ثمر و ناکارآمد در سازندگی دولت و حمایت از میهن برشمرد و گفت: تصمیم گرفته ایم که از این قیل و قال ها با سکوت بگذریم و به عمل روی آوریم؛ چراکه عمل رساتر است و همگام با تحولات منطقه و جهان، بالاترین اطمینان را داریم که در آینده دور و نزدیک مشکلی نخواهیم داشت؛ چراکه خدا با ماست و برای انجام وظایف خود به نحو احسن می کوشیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به استمرار دسیسه چینی دشمنان علیه لبنان، ثبات و استقرار این کشور را برخاسته از سه گانه ارتش، ملت و مقاومت دانست و گفت: سرچشمه اصلی خرابکاری در لبنان آمریکا و رژیم صهیونیستی است و سفیر آمریکا در بیروت نیز ناظر عملیات های جاسوسی آمریکاست و همواره به فتنه انگیزی و تفرقه افکنی مشغول است.

وی هدف آمریکا در لبنان را آشوب انگیزی دانست و با اشاره به تلاش شبانه روزی این کشور برای فتنه انگیزی و تفرقه افکنی میان گروه های لبنانی، گفت: ما دست خود را به سمت دیگر گروه ها دراز می کنیم تا با همبستگی با یکدیگر در راه منافع لبنان پیش رویم و می دانیم که هرجا که آمریکا قدم در آنجا گذاشته تنها شر به دنبال داشته است.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به حضور آمریکا در سرتاسر نقاطی از جهان عرب که شاهد آشوب و درگیری است، گفت: رژیم صهیونیستی سالانه سه میلیارد دلار کمک مالی از آمریکا دریافت می کند که صرف پشتیبانی امنیتی و نظامی از این رژیم می شود و این جدای از حمایت هایی است که آمریکا در کمک به شهرک سازی های صهیونیستی و تشویق اشغالگری و تجاوزگری از این رژیم می کند.

وی با ابراز اینکه این مسایل، موضع آمریکا در حمایت از عدالت و صلح جهانی را زیر سوال می برد، تاکید کرد: به هر حال، لبنان دیگر عرصه ای برای قیمومیت آمریکایی و بازی های شوم این کشور نیست و ملت لبنان، ملتی هوشیار و شجاع است./981/ب902/گ
ارسال نظرات