۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۳۵۲
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت:

ورود مداحان به مسائل تخصصی فقهی، تبلیغ دینی را با‌ آسیب روبه‌رو کرده است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت گفت: ورود مداحان به مباحثی که تخصصی در آن زمینه ندارند، موجب گسترش برخی ابهام‌ها و شبهه‌های دینی در جامعه شده است.
مداحي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت امروز در جمع بانوان مبلغ شهرستان هریس اظهار داشت: منبر و محراب رسانه ای بی بدیل است و حضور روحانیون در روستاها برای ترویج مسایل اخلاقی و فرهنگی لازم است.

امام جمعه هریس مساجد را کانون مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: اعضای هیأت امنا‌ی مساجد و مداحان می‌توانند در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) برای دفاع از حریم ولایت اقدام و اهداف قیام امام حسین‌(ع) را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام احمدی همچنین با تاکید بر جایگاه مساجد در برگزاری ویژه برنامه های سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: مساجد کانون مقابله با جنگ نرم هستند، امروز نسل جوان علاقه‌مند به دریافت مبانی عرفان و معنویت در مساجد هستند.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت با تأکید بر این‌که شناخت مواضع دشمن برای پاسخ‌گویی به نیاز معنوی جوانان ضرورت امروز روحانیت است، افزود: استکبار جهانی به دنبال القای خرافات به دین از راه بدعت‌گذاری و پیرایه‌بندی به آموزه‌های اصیل شیعی است، کوچک‌ترین غفلت در این خصوص جبران‌ناپذیر خواهد بود.

امام جمعه هریس با بیان این‌که روحانیان باید در ایام محرم با دیدگاه های قوی، مطالعه مناسب در منابر حضور یابند، افزود: امروز مرزها برداشته شده و دشمنان به راحتی حتی از راه اینترنت و ماهواره در خانه های مردم حضور دارند و در مقابل این هجمه دشمنان اسلام روحانیون در خط مقدم قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بهره‌مندی جلسات عزاداری خانگی بانوان از روحانیان و مبلغان حوزوی تصریح کرد: متولیان جلسات عزاداری خانگی بانوان بایستی زمینه های لازم برای حضور روحانیان را فراهم کنند، چراکه یکی از مهمترین اهداف دشمن ترویج خرافات در مجالس مذهبی بانوان است.

حجت الاسلام احمدی همچنین از مداحان و ذاکران اهل بیت خواست از ورود به عرصه مباحث فقهی و اعتقادی، خودداری کنند و اظهار داشت: ورود مداحان به مباحثی که تخصصی در آن زمینه ندارند، موجب گسترش برخی ابهام‌‌‌ها و شبهه‌های دینی در جامعه شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات