۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۶۲۴

برگزاری 100 نشست دینی در استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، از برگزاری 100 نشسست دینی با موضوع تحکیم بنیان خانواده در استان اردبیل خبر داد.
نشست ديني
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی اردبیل، گفت: 100 نشست دینی با هدف تبیین جایگاه زنان در عرصه تعلیم و تربیت دینی فرزندان و بمنظور ارتقاء سطح آگاهی بانوان از حقوق والدین و فرزندان با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، اعضاء جمعیت بانوان فرهیخته و مبلغات در استان اردبیل برگزار می شود.

وی خانواده را رکن اصلی جامعه ای سالم، پویا و متعادل دانست و گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگر، نظام خانواده در معرض هجوم عوامل متعدد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی قرار گرفته است که غفلت از این آسیب‌ها باعث نابسامانی جامعه خواهد شد.

حقی به نقش زن به‌عنوان محور اصلی کانون خانواده اشاره کرد و گفت: زن نقش اصلی را در صلاح و فساد خانواده و جامعه ایفا می‌کند و انتقال دهندگان اصلی فرهنگ‌ها در طی قرون و اعصار، زنان خانواده بودند که با انتقال فرهنگ و سنن اجتماعی باعث اعتلای دین و فرهنگ و هنر در جامعه شده اند.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری بیش از 520 مراسم عزادری و سخنرانی ویژه بانوان در دهه اول محرم در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه های فرهنگی، دینی و مذهبی در ماه محرم و بمنظور ارتقاء معرفت حسینی و بینش و بصیرت دینی در بین بانوان، مراسم عزاداری و سخنرانی ویژه دهه اول ماه محرم در اردبیل و روستاهای تابعه برگزار شد.

وی گفت: در این مراسم که با حضور مبلغات، اساتید حوزه و اعضاء جمعیت بانوان فرهیخته برگزار شد، سخنرانان به بیان مطالبی در خصوص واقعه عاشورا، پیام عاشورا، نهضت امام حسین (ع)، پاسخ به شبهات و پرهیز از خرافه گرایی در دین، نقش زنان در واقعه عاشورا و... .پرداختند.

حقی از شرکت هیئات مذهبی بانوان، موسسات و مراکز قرآنی و کانونهای فرهنگی، تبلیغی بانوان در این مراسم خبر داد و تبلیغ حجاب و عفاف و تحکیم بنیان خانواده دینی را از اصول برنامه های این ایام عنوان کرد./935/د101/س
ارسال نظرات