۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۷۰۵
نماینده ولی فقیه در دانشگاه گیلان:

بصیرت موجود در واقعه کربلا درسی همیشگی برای ملت‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان خاطر‌نشان کرد: تأکید برای بازخوانی واقعه کربلا، ضرورت شناخت آسیب های همواره موجود در جامعه برای تکرار نشدن بی حرمتی به ولی است.
ماه محرم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام علی کریمیان، نماینده ولی فقیه در دانشگاه گیلان در مراسم شب هفتم شهادت امام حسین(ع) که شب گذشته در مسجد امام رضا(ع) رشت برگزار شد، اهداف قیام امام حسین(ع) را به اهداف ابتدایی، میان مدت و نهایی تقسیم کرد و گفت: غلبه بر دستگاه ظلم بنی امیه از اهداف ابتدائی امام حسین(ع) بوده است.

وی، فساد در عصر امام حسین(ع) را رسوخ کننده در بنیادی ترین ارکان دین خواند و خاطر نشان کرد: بنی
امیه، با طرحی حساب شده و هدفمندو برای کسب منافع مادی، ولایت و امامت که رکن اسای در در امت اسلامی است، مورد هجمه قرار داد.

حجت الاسلام کریمیان، فقهای فاسد و صحابه دین فروش را عاملان اصلی پدید آمدن واقعه کربلا دانست و گفت: دستگاه بنی امیه و خلفای راشدین طی 50 سال به کمک فقهای فاسد و صحابه دین فروش، با جعل احادیث و شان نزول آیات، ولایت و امامت را مخدوش کردند تا در نهایت واقعه کربلا به وجود آمد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان اضافه کرد: در واقعه کربلا اگر فقهای فاسد دست به دست حکومت یزید نداده بودند، امام حسین(ع) برای بقای اسلام به شهادت نمی رسید.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در فتنه سال 88 اگر دشمن از برخی خواص کشور چراغ سبز نگرفته بود، توطئه و دروغ تقلب را مطرح نمی کرد.

حجت الاسلام کریمیان، کربلا را پرده همیشه در حال تکرار در تاریخ توصیف کرد و گفت: فلسفه تکرار مصائب کربلا به خاطر بصیرت هایی است که در پرونده کربلا وجود دارد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان اذعان کرد: در فتنه سال 88 باید مشکلی در جامعه اسلامی پدید آمده باشد که به مظلومی مانند رهبر انقلاب بی احترامی شود و عکس مظلومی مانند امام خمینی(ره) پاره شود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: تاکید برای بازخوانی واقعه کربلا، لزوم شناخت آسیب های همواره موجود در جامعه برای تکرار نشدن بی حرمتی به ولی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان تصریح کرد: دستگاه بنی امیه در دوران بعد از پیامبر اکرم(ص) احادیث و آیات نازل شده در حق علی (ع) را چنان وارونه نشان دادند که حاضران در لشکر یزید به کشتن همراه با قساوت امام حسین(ع) اعتقاد داشتند./950/پ203/س
ارسال نظرات