۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۸۵۲
آیت الله مصباح یزدی:

اکثر فرقه های انحرافی با خلط حق و باطل افراد معتقد را نیز به دام می اندازند

خبرگزاری رسا ـ رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در بیان راه جلوگیری از انحراف در مسیر کمال گفت: باید راه صحیح رسیدن به کمال را بیاموزیم و برای مصونیت از اشتباه، راه های انحرافی را نیز بشناسیم.
آيت الله مصباح يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، بیست سوم آذر ماه در حسینیه امام خمینی (ره) قم در ادامه جلسات درس اخلاق خود گفت: انسان برای رسیدن به قرب الهی آفریده شده است که تنها با بندگی کردن به آن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه همه فضائل از اصل فضیلت که قرب الهی است ناشی می شود افزود: از گذشته تا به امروز نظریات متفاوتی درباره کمال انسان ارائه شده است؛ حتی برخی فضیلت را جدای از خدا و دین می دانند و نظریه اخلاق منهای دین را قبول دارند.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) پس از تبیین نظریات ارسطو، سقراط و افلاطون در مورد کمال انسان گفت: این نظریات با اسلام منافات دارد و متاسفانه این افکار و برخی دیگر از افکار انحرافی در بعضی مسلمانان نیز نفوذ کرده است.

آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: برخی این افکار منحرف را با نظریات اسلامی تکمیل و تزیین می کنند و به دیگران ارائه می دهند؛ اکثر فرقه های انحرافی، تصوف و عرفانهای کاذب این چنین اند، نظریات حق را با باطل مخلوط می کنند و به این وسیله حتی افراد معتقد و مقیّد را نیز به دام می اندازند.

وی مهم ترین راه جلوگیری از انحراف را شناخت و آموزش بی راهه ها دانست و گفت: باید پس از آموختن راه صحیح رسیدن به کمال بر اساس اسلام، برای مصونیت از اشتباه راه های انحرافی را نیز بشناسیم تا راه خود را گم نکنیم.

این استاد اخلاق با اشاره به آیه 32 سوره اعراف گفت: قرآن نمی گوید زیبایی بد است و استفاده از همه نعمت های الهی را به کلی ممنوع نکرده است؛ بلکه نعمت های این عالم ابزاری است که با استفاده آنها طبق دستور الهی به سعادت و کمال مطلوب خواهیم رسید./928/پ202/ج
ارسال نظرات