۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۸۵۴
مفتی اعظم اهل سنت سوریه:

دشمنان به دنبال تکرار طرح تجزیه سودان در مصر هستند

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم اهل سنت سوریه با اشاره به در دست داشتن اطلاعاتی پیرامون تلاش دشمنان برای بازآفرینی طرح تجزیه سودان به شمال و جنوب در مصر، نسبت به تحولات پشت پرده در این کشور ابراز نگرانی کرد.
شيخ احمد بدرالدين حسون
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم اهل سنت سوریه، امروز در گفت و گو با روزنامه کویتی الرای با اشاره به در دست داشتن اطلاعاتی پیرامون تلاش دشمنان برای بازآفرینی طرح تجزیه سودان به شمال و جنوب در کشور مصر، نسبت به تحولات پشت پرده و رخدادهای اخیر این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی با اشاره به پیشنهاد مالی برخی از گروه های اپوزیسیون سوریه به وی در ازای کناره گیری از مقامش، گفت: در برابر این پیشنهاد من از آنها خواستم تا برنامه پیشنهادی خود را برای اصلاحات به من ارائه کنند تا آن را به بشار اسد، رییس جمهور سوریه برسانم و در صورت اجرا نشدن برنامه پیشنهادی آنها به همگان اعلام کنم که اصلاحات مورد نظر آنها اعمال نشده است، اما کسی برنامه ای به من نداده است.

شیخ حسون با اشاره به پیشینه درخسان سوریه ها در همزیستی مسالمت آمیز میان مسلمانان و مسیحیان و یهودیان و زندگی پر مهر و محبت آنها در گذشته، افزود: با این حال، نمی دانم چگونه وضعیت تغییر کرد و مخالفان پسر مرا در هنگام بازگشت از دانشگاه به شهادت رساندند؛ چراکه نپذیرفتم یکی از آنها باشم و مرا نیز تهدید به قتل کردند، اما با این حال برای حفظ منافع کشور آنها را در همان زمان بخشیدم.

وی با اشاره به افراد و گروه هایی که ادبیات تکفیر و بدگمانی و خیانت کار خواندن را وارد فضای سیاسی سوریه کردند، خطاب به اتحادیه عرب گفت: تحریم ها و مجازات های اتحادیه عرب در واقع مردم سوریه را نشانه رفته است؛ چراکه آنها هستند که بیشتری زیان را در این میان می بینند و این در حالی است که کاری نکرده اند که شایسته چنین مجازاتی باشند.

مفتی اعظم سوریه همچنین با اشاره به اینکه برخی از مخالفان امروز نظام حاکم در سوریه، مدافع سینه چاک دیروز بشار اسد بودند، آنها را به حفظ میانه روی فراخواند.

یادآور می شود که ساریه حسون، فرزند شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم اهل سنت سوریه، بیش از دو ماه پیش در جریان کمین افراد مسلح در جاده ادلب – حلب در شمال سوریه به همراه استادش و به هنگام مراجعت از دانشگاه مجروح و بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید./981/ب902/گ
ارسال نظرات