۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۱۸۹۸۷
آیت الله طبرسی:

آمریکا باید به صورت رسمی از ایران عذرخواهی کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری با بیان این که شکست سایبری آمریکا از سوی فرزندان ایران سبب تحقیر این کشور در عرصه بین المللی شد، خواستار عذرخواهی رسمی این کشور از مردم ایران اسلامی شد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه مرکز استان به درخواست اوباما برای بازگرداندن پهپاد جاسوسی این کشور از سوی ایران اسلامی اشاره کرد و این موضع گیری رییس جمهور آمریکا را نشان دهنده ترس آنها از دستیابی ایران اسلامی به اطلاعات محرمانه آنها دانست.

وی با بیان این که مقامات آمریکایی همچنان در شوک این شکست مفتضحانه هستند؛ افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه نظامی و دفاعی امروز به یک کشور قدرتمند در دنیا تبدیل شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شکست سایبری آمریکا از سوی فرزندان ایران اسلامی سبب تحقیر این کشور در عرصه بین المللی شد، گفت: شکست های متعدد آمریکایی ها از سوی ملت ایران دیگر آبرویی برای این کشور در دنیا باقی نگذاشته است.

وی با بیان این که آمریکایی ها باید به دلیل نقض حریم هوایی ایران اسلامی از ملت ایران عذرخواهی کنند، تصریح کرد: این درحالی است که مقامات این کشور در کمال بی شرمی درخواست بازگرداندن هواپیمای جاسوسی خود را دارند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که مسؤولان کشورمان به طور حتم از طریق سازمان های بین المللی این گونه توطئه های آمریکا را پیگیری خواهند کرد، گفت: دولتمردان آمریکایی باید بدانند نظام مقدس جمهوری اسلامی با سه دهه گذشته بسیار متفاوت است.

وی با تأکید براین که ملت ولایت مدار و همیشه در صحنه به هیچ عنوان اجازه کوچکترین دخالت در امور داخلی کشور را به توطئه گران نخواهند داد، خاطرنشان کرد: این ملت تا آخرین قطره های خون خود در برابر هر گونه تجاوز دشمن ایستادگی خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، دفاع مقدس را جلوه ای از حضور در صحنه فرزندان این آب و خاک برای دفاع از ایران اسلامی دانست و ادامه داد: رزمندگان اسلام با لبیک به فرمان ولی و مقتدای خود به جنگ با دشمن تا دندان مسلح شتافتند.

وی با بیان این که توطئه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دیگر هیچ فایده ای ندارد، خاطرنشان کرد: بیش از سه دهه تحریم، تهدید، توطئه افکنی و جنگ علیه این ملت کارساز نبود و بهتر است سلطه گران به فکر حل بحران های داخلی خود باشند و از دخالت در امور کشورهای دیگر دست بردارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به سکوت اتحادیه عرب در خصوص مشکلات کشور سوریه اشاره کرد و با بیان این که این اتحادیه باید در پی حل بحران های به وجود آمده در منطقه به ویژه سوریه باشد، گفت: متأسفانه اتحادیه عرب نیز در جهت تأمین منافع آمریکا گام بر می دارد و به این کشور وابستگی دارد.

وی به 27 آذر، سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و با بیان این که تحقق واقعی این مسأله یکی از خواسته های مهم مقام معظم رهبری است، گفت: امروز حوزویان و دانشگاهیان باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رسیدن به این موضوع مهم تلاش کنند.

امام جمعه ساری، وحدت عملی حوزه و دانشگاه را سبب اقتدار نظام اسلامی در عرصه های علمی و دینی دانست و گفت: نقش آفرینی حوزویان و دانشگاهیان در سه دهه از انقلاب همواره مثال زدنی بوده است./950/پ201/ص
ارسال نظرات