۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۹۴۴۰
آیت الله مقتدایی:

طلاب و دانشجویان از آیت الله مکارم شیرازی الگو و درس بگیرند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه، از حضرت آیت الله مکارم شیرازی به عنوان شخصیتی که عمر با برکت خود را صرف نشر علوم و معارف اهل بیت و خدمت به قرآن کرده است یاد کرد و از طلاب و دانشجویان خواست از این شخصیت برجسته الگو و درس بگیرند.
همايش قرآن پژوهي و طب همايش قرآن پژوهي و طب آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه های علمیه روز پنج شنبه در همایش قرآن پژوهی و طب که با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و رییس مجلس شورای اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، گفت: یکی از برکات این همایش و جلسه تجلیل و تکریم از فردی است که عمر خود را در راه قرآن صرف کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تفسیر نمونه تالیف حضرت آیت الله مکارم شیرازی، این تفسیر را تفسیری روان و بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: این کتاب تفسیری با روش زیبا تالیف و به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده و به چاپ های متعدد رسیده و مورد استقبال قرار گرفته است.

وی خدمات علمی و قرآنی حضرت آیت الله مکارم شیرازی را ستود و با بیان اینکه این مرجع تقلید یک عمر روی قرآن و تفسیر کار کرده است و از مصادیق بارز حامل القرآن به شمار می آید، تاکید کرد: افزون بر این موارد، حضرت آیت الله مکارم شیرازی شخصیتی علمی و فقیهی برجسته و متبحر هستند.

آیت الله مقتدایی افزود: ایشان عالمی برجسته و فقیهی متبحر است که در عمر شریف و با برکت خود در حوزه های علمیه از محضر بزرگان و فقها استفاده کرده اند و از محضر علمای قم و نجف نیز بهره بردده اند و اکنون یک مرجع تقلید برجسته هستند.

وی اضافه کرد: تالیفاتی که ایشان در فقه و اصول دارند از ایشان یک عالم برجسته دینی ساخته است، این تجلیل و تکریم تجلیل از علم و قرآن است و یقینا کسی که به صورت شبانه روزی به علوم قرآنی اهتمام داشته است باید الگوی ما باشد.

آیت الله مقتدایی افزود: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در عمر شریف و با برکت خود همواره در راستای خدمت به قرآن و نشر علوم اهل بیت(ع) حرکت کرده است و دانشجویان و طلاب باید از ایشان الگو بگیرند و در زندگی همچون این شخصیت برجسته رفتار و عمل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین از برگزار کنندگان نخستین همایش و جشنواره ملی قرآن پژوهی و طب که به همت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم و به مدت دو روز برگزار می شود قدردانی کرد.

آیت الله مقتدایی برگزاری این همایش و تجلیل از خدمات قرآنی حضرت آیت الله مکارم شیرازی را قدمی مبارک توصیف و تصریح کرد: عمل به آموزه های قرآنی موجب سعادت دنیا و آخرت انسان ها می شود.

مدیر حوزه های علمیه گفت: قرآن سفره آماده ای از طرف خداوند تبارک و تعالی است که علوم اولین و آخرین و رموز سعادت بشر در آن وجود دارد، قرآن ریسمان الهی است و هر کس به این کتاب آُسمانی متمسک شود از انحرافات و مهلکه ها به دور خواهند ماند.

آیت الله مقتدایی از قرآن به عنوان داروی شفا بخش جوامع بشری یاد کرد و اظهار داشت: قرآن نور است و هر کس در آن وارد شود از حیرت و جهل و نادانی و ظلمت نجات پیدا می کند و همه ما باید سعی کنیم قرآن را بخوانیم و به آموزه های آن عمل کنیم. /924/
ارسال نظرات