۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۱۹۴۵۸
معاون پارلمانی رییس جمهور:

9 دی گام دیگری برای تثبیت حماسه 22 بهمن بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: اگر راهپیمایی‌های 22 بهمن عامل ماندگاری انقلاب اسلامی بوده است، باید گفت؛ 9 دی گام دیگری برای تثبیت 22 بهمن بود.
حجت الاسلام ميرتاج الديني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، امروز در گردهمایی رؤسای شورای های هماهنگی تبلیغات اسلامی منطقه یک کشور که در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در طول 32 سال گذشته با حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف نظام به ویژه در راهپیمایی های 22 بهمن ماندگار و جهانی شده است.

وی با بیان اینکه حماسه 9 دی سال 88 گام دیگری برای تثبیت 22 بهمن بود، تصریح کرد: حماسه نهم دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود، به طوری که صبغه اسلامی و دینی انقلاب ملت ایران در سال 57 را به جهانیان ثابت کرد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی ادامه داد: حضور آگاهانه و میلیونی ملت ایران در دفاع از حریم ولایت در 8 و 9 دی سال 88 نشان داد که مردم راه 33 سال گذشته خود را ادامه و در اعتقاد خود راسخ هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به جریان‌های مختلف انحرافی برای تحریف آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی اظهار داشت: استکبارستیزی، ظلم‌ستیزی، مبارزه با صهیونیزم و عدالت خواهی ویژگی‌‌های خاص انقلاب اسلامی ایران بود که امروز در سراسر منطقه و حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی گسترش یافته است.

وی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی الگویی برای سایر کشورهای انقلابی و جنبش‌های اسلامی شده است، گفت: پیوند ولایی میان امام و امت موجب جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران شده است و انقلاب‌های دیگر برای کامل‌شدن نیاز به ولایت دارند.

همچنین محمد حسین زارع، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در سخنانی، اظهار داشت: عناوین دهه فجر امسال با محوریت بیداری اسلامی، سال جهاد اقتصادی و تاکید بر زیرساخت‌های ارزشی و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی تدوین شده است.

زارع با بیان اینکه آیین نامه کمیته‌های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری، تدوین و به تمامی کمیته‌ها و زیر مجموعه‌های آنها در سراسر کشور ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: عناوین این دهه مبارک، با تاکید بر رویدادها و شاخصه‌های مهم سال جاری، حمایت از جنبش‌های اسلامی و ضد استکباری مردم منطقه، معرفی دستاوردهای اقتصادی نظام و همچنین در راستای بصیرت افزایی و آشنایی نسل جوان با ارزش‌های اصیل انقلاب تعیین شده است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با تاکید بر برگزاری مردمی ویژه برنامه های دهه فجر تصریح کرد: نقش حضرت امام خمنی(ره) و اندیشه‌های مقام معظم رهبری در تداوم و توسعه انقلاب اسلامی و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و موضوع ایثارگری و اصل شهادت جزو محورهای ثابت ویژه برنامه های فرهنگی دهه فجر است.

وی در ادامه با بیان این‌که انقلاب اسلامی مولود نهضت حسینی است، گفت: اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی و حماسه 9 دی نیز رخ نمی‌داد و این عاشورا و محرم بود که امواج فتنه‌ها را خنثی کرد.

زارع با بیان این‌که محرم تجلی بندگی خدا است، تاکید کرد: عاشورا و محرم درس‌هایی دارد که باید در برنامه‌های دهه فجر به این درس‌ها توجه کرد و عاشورا را می‌توان دانشگاه بزرگ بندگی خدا تعبیر کرد./935/پ201/س
ارسال نظرات