۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۱۹۴۸۹
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه:

اجرایی شدن مطالبات رهبری افق روشنی را نوید می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با تاکید بر اجرایی شدن مطالبات و توصیه‌هایی رهبر معظم انقلاب در حوزه های علمیه تاکید کرد: این امر سبب می شود که حوزه بتواند نقش و جایگاه خود را در بازار دانش ملی و بین المللی به دست آورد.
نشست پژوهشگران و نخبگان علمي جوان حوزه با آيت الله آملي لاريجاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه در نشست صمیمی نخبگان حوزه با رییس قوه قضاییه که در مدرسه ولیعصر قم برگزار شد، گزارشی از فعالیت های این معاونت ارائه کرد.

وی بیان داشت: این معاونت از میان تمام فعالیت هایی که متصدی و عهده دار آن است، با توجه به محدودیت منابع انسانی و مالی، اولویت هایی را تعیین کرده است و سعی دارد بر اساس آن حرکت کند.

حجت الاسلام عماد پیگیری تربیت و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای امر پژوهش در حوزه را یکی از مهم ترین رسالت های این معاونت عنوان و تصریح کرد: تعامل با نظام مقدس اسلامی و نظام علمی کشور و فرهنگ سازی پژوهشی در حوزه های علمیه رسالت دیگر معاونت پژوهش است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: حوزه در بخش تربیت نیروی انسانی می خواهد و می باید هم استاد، هم پژوهشگر و هم مبلغ و مهذب نفس تربیت کند، اما متاسفانه این دستگاه برای همه نیروهایش تنها یک کارنامه و ارزشیابی دارد که آن آموزش است و همه چیز با این مساله نگریسته می شود.

وی اضافه کرد: فرصت سالیان اخیر این انتظارات را بسیار کرده است، نظام آموزش حوزه تا کی می خواهد دائما نظام آموزش باشد، اگر وصف ما علم بودن است همه اینها با هدف تولید علم و دانش است.

حجت الاسلام عماد افزود: اگر علم معبری برای تولید جز پژوهش ندارد می بایست در راستای توصیه هایی بزرگان و تحقق آن در حوزه سیاست گذاری و اجرایی به حدی برسیم که نظام حوزه بتواند به رسالت های خود عمل کند.

وی تاکید کرد: امیدواریم توصیه های رهبر فرزانه انقلاب اسامی در تدوین نقشه علمی و سند چشم انداز حوزه های علمیه کار را به جایی برساند که آماده شویم نقش خود را در نظام علمی پیدا کنیم و در بازاردانش ملی و بین المللی مؤثر باشیم و محکم تر از گذشته ها گام برداریم.

معاون پژوهش حوزه های علمیه اظهار داشت: افق هایی که می توان با توکل به خدا و توجه به ظرفیت های موجودی که در حوزه وجود دارد فراوان است و می توان با سرعت نسبت به تحقق آن امیدوار بود.

راه اندازی معاونت پژوهشی در مدارس علمیه

وی در ادامه به تشریح مهم ترین اقدامات معاونت پژوهش حوزه های علمیه در راستای رسالت های آن پرداخت و از راه اندازی معاونت های پژوهشی در مدارس علمیه خبر داد.

حجت الاسلام عماد نشریات علمی، کانون های علمی مدارس را از دیگر اقدامات این معاونت دانست و با بیان اینکه تاکنون 10 کانون علمی در مدارس علمیه تشکیل و راه اندازی شده است، گفت: خوشبختانه با اقدامات و هماهنگی هایی که انجام شده، بسته های آموزشی پژوهشی در سطوح مختلف در حال تدوین است.

وی اجرای طرح تکالیف پژوهشی و کانون های پرورش استعداد پژوهشی طلاب را از دیگر اقدامات معاونت پژوهش ارزیابی کرد و ابرازداشت: جشنواره علامه حلی نیز به عنوان نمایشگاهی از فعالیت ها، تلاش ها و اقدامات علمی حوزه ابه شمار می آید.

حجت الاسلام عماد افزود: این جشنواره ظرفیتی است که در حوزه های علمیه شکل گرفته و امیدواریم با سایر اقداماتی که انجام شده و می شود شاهد جهش های خوبی در عرصه های مختلف باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: طلاب جوان بایدها و نبایدها و آسیب ها و مشکلات و ظرفیت های نظام حوزه را باید بازگو کنند و ضرورت هایی که حوزه با آن روبرو است را رصد نمایند، چراکه پاسخ نگفتن به این امور حوزه را از انجام رسالت هایش باز می دارد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات