۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۹۶۷۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

روحانیت با آگاه‌سازی جامعه‌ از گسترش خرافه جلوگیری کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به رشد روزافزون بدعت و خرافه در جامعه به نقش روحانیت در این خصوص اشاره کرد و گفت: روحانیت باید با آگاه سازی مردم به حقایق، خرافه زدایی کند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان امروز در گردهمایی علما و روحانیان استان که در رشت برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی استفاده از ظرفیت ها و فرصت هایی که در منطقه وجود دارد و بیان آسیب های جدی در حوزه روحانیت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد‌: روحانیان باید ارتباط مؤثر و تنگاتنگی با سازمان تبلیغات اسلامی در راستای ارتقای فرهنگ دینی داشته باشند و از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های ملی و مذهبی استفاده کنند.

وی گفت: روحانیان تأثیر‌گذارترین قشر در جامعه هستند از این رو باید بیشتر مواظب رفتار اجتماعی خودشان باشند تا به عنوان یک الگو ی دینی و مذهبی باقی بمانند.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که تبلیغ اسلام ناب محمدی از زیباترین و متعالی ترین ‏مأموریت هایی است که روحانیان برعهده دارند، گفت: ‏روحانیان باید با آموزش روش‌های تبلیغی و آشنایی با مهارت‌های آن در تبلیغ معارف دینی ‏کوشا باشند.

وی با اشاره به ‏رسالت خطیر مبلغان دینی در عرصه حاضر افزود: مبلغان مذهبی در خط مقدم مقابله با تهاجم های بیگانگان علیه انتقادات مذهبی ‏قرار دارند و در این راستا استفاده از مبلغان دینی در فراگیری احکام و مسائل شرعی ‏واجب و ضروری است. ‏

این مقام مسؤول با اشاره به نقش روحانیان در جلو گیری از گسترش خرافه درجامعه افزود: روحانیت می تواند با آگاه‌سازی مردم با حقایق، دراین زمینه گام مؤثری بردارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد انحراف در مبانی دینی گفت: در عصر حاضر پاسخ به شبهات نیازمند کسب مهارت های مختلف است و اگر مبلغ بخواهد در همه بخش‌ها پاسخ‌گو باشد باید همه مهارت‌ها و علوم آن را فرا بگیرد.

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود دادسرای ویژه روحانیت را اثر ارزشمند امام خمینی(ره) دانست و افزود: اگر چه روحانیت باید پاسدار حریم خود باشند، اما دادگاه ویژه روحانیت مهم‌ترین جایگاه را در دفاع از حریم روحانیت برعهده دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان به نقش مؤثر علما و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: امروزه دشمنان اسلام برای آسیب رساندن به روحانیت و تضعیف آن جایگاه والا، دسیسه‌ها و برنامه‌های ویژه طراحی کرده و این امر هوشیاری و مراقبت بیش از پیش این قشر تأثیر‌گذار جامعه اسلامی را می طلبد.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 20هزار سایت اینترنتی در حال تلاش علیه اعتقادات مردم و جوانان هستند، افزود: امروز ایجاد هجمه‌های فرهنگی دشمنان در قالب جنگ نرم، خطر ناک تر از جنگ نظامی است و در این راستا وظیفه روحانیت سنگین‌تر خواهد بود./950/پ202/س
ارسال نظرات