۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۷۴۶

انتقاد رییس سازمان بسیج حقوقدانان از بی توجهی به برخی از قوانین زنان

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور در اهواز تأکید کرد: متأسفانه برخی از اصول قانون اساسی که مرتبط با جامعه بانوان وضع شده، بخوبی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
زنان در جامعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مسعود اخوان فرد رییس سازمان بسیج حقوقدانان کشور، روز گذشته در جمع وکلای خواهران بسیجی خوزستان با بیان این که جامعه زنان در ایران اسلامی باید از اصول مبتنی بر دین و مبانی پربار آن که در قانون اسلامی تعبیه شده به طور کامل بهره مند شوند، گفت: متآسفانه برخی از اصول قانون اساسی که مرتبط با جامعه بانوان وضع شده، بخوبی مورد نوجه قرار نمی گیرد.

اخوان فرد با بیان این که حضور پررنگ بانوان فرهیخته و تحصیل کرده در مجلس حرکتی است برای تقویت اجرای این گونه اصول قانونی می شود، اضافه کرد: بانوان بسیجی باید با حضور خود در صحنه و تقویت فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نسبت به اجرای دقیق تمامی قوانین مربوط به حقوقشان تلاش و برنامه ریزی نمایند.

این مقام مسؤول در ادامه از هدف گذاری برای تشکیل کانون های تخصصی در زمینه های مختلف در کشور از سوی سازمان بسیج حقوقدان خبر داد و عنوان کرد: در آینده نزدیک کانون بسیج وکلای زن تشکیل خواهد شد.

در ادامه، حجت الاسلام علی کاظم بهرام، نماینده ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) اهواز، با تأکید بر این که زن رسالت مهمی در جوامع اسلامی دارد خاطر نشان ساخت: زنان باید با نقش آفرینی تربیتی خود از انحطاط فکری در جامعه ممانعت کرده و رواج اخلاق گرایی را به آن هدیه کنند.

وی با بیان این که زن و مرد در دین مبین اسلام از حقوق مساوی با لحاظ نمودن تفاوت های جنسیتی برخوردار می باشند که در آیات و روایات نیز ذکر شده است، ابراز داشت: سلامت و بالندگی در جامعه ای که زنان از عواطف و احساسات سالم و پاک برخوردار باشند تبلور بیشتری می یابد و مسایلی از این دست با اتکا به اسلام قابل استخراج می باشد.

حجت الاسلام بهرام با اشاره به این که دین ما نسخه شفابخش عواطف و احساسات بشری است و در هر زمینه ای دارای راهکار اسلامی می باشد، اظهار داشت: امروزه برخی از مؤسسات غربی برای جبران مافات زیان های وارده به جوامع خود، متوجه تعالیم اسلامی شده و آنها را در زندگی خود تطبیق می کنند که این امر مهم نیز از سوی عموم مسلمانان به ویژه در کشورمان باید مورد توجه قرار گیرد.

در پایان این دیدار، شماری از بانوان بسیجی حقوقدان استان خوزستان به بیان دیدگاه ها و همچنین طرح پرسش های خود از مسؤولان حاضر پرداختند./9463/پ203/ص
ارسال نظرات