۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۳۱۳

خانه‌های عالم استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی 10 باب خانه عالم در روستاهای استان اردبیل به بهره‌برداری خواهند رسید.
خانه عالم
ابراهیم خدادوست، کارشناس عمرانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل با بیان این‌که ساخت خانه عالم در روستاهای مرزی و دور افتاده استان در اولویت کاری قرار دارد، اظهار داشت: همزمان با دهه فجر امسال 10 باب خانه عالم افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: از این تعداد 2 باب در زمینی به مساحت 150متر مربع و زیر بنای 90 متر در شهر های اردبیل و پارس آباد و چهار باب دیگر با زیربنای 42 متری در شهرستان پارس آباد ساخته شده است.

کارشناس عمرانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: هدف از ساخت خانه های عالم 90 متری استقرار روحانیان طرح هجرت بلند مدت و خانه های عالم 42 متری جهت اسکان روحانیان طرح هجرت کوتاه مدت و موقت در مناسبت های مذهبی است.

خدادوست ادامه داد: براساس سند چشم انداز برای1404 شهرها و روستاهایی که بالای 500 نفر جمعیت دارند، 12 هزار و 650 مورد خانه عالم پیش بینی شده است که با حمایت دولت و مشارکت مردمی ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی استان اردبیل و هم مرزی با کشورهای همسایه ایران اسلامی گفت: اولویت در ساخت خانه های عالم در شهرهای استان، بستگی به موقعیت جغرافیایی، فرهنگی، مذهبی و جمعیتی آن مناطق دارد.

کارشناس عمرانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: رویکرد دولت نهم به امور فرهنگی، احداث خانه‌های عالم از مهم‌ترین و مؤثرترین اقدامات فرهنگی در روستاها برای ارتقای سطح معرفتی و فرهنگی جامعه به شمار می‌رود.

خدادوست در پایان ابراز امیدواری کرد تا با جذب اعتبارات دولتی، پروژه‌های خانه‌های عالم استان اردبیل شتاب بیشتری داشته باشد./935/پ202/س
ارسال نظرات