۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۲۰۴۳۳
17 اسفند؛

کنگره ملی امام علی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری کنگره ملی امام علی(ع) 17 اسفند‌ماه امسال در رشت خبر داد.
امام علي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع کارکنان این اداره کل از برگزاری کنگره ملی امام علی(ع) 17 اسفند امسال در رشت خبر داد.

وی با اشاره به فراخوان عمومی این کنگره خاطرنشان کرد: محورهای مقاله این کنگره در پنج محور سیاسی، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و ادبی است.

حجت الاسلام عادلی با بیان این که موضوع‌های مختلفی برای مقاله‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: ابعاد سیاسی غدیر، امام علی‌(ع) و برخورد با فتنه‌گران و دشمن‌شناسی از دیدگاه امام علی‌(ع) در محور سیاسی در نظر گرفته شده است.

وی، جامعه سالم از نگاه امام علی‌(ع)، جاذبه و دافعه امام علی‌(ع)، امر به معروف و نهی از منکر در کلام امام علی‌(ع)، امام علی‌(ع) و عدالت اجتماعی و کار و تلاش از منظر امام علی‌(ع) را از جمله موضوع‌ها در محور فرهنگی اجتماعی عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان توسعه اقتصادی از دیدگاه امام علی‌(ع)، کسب روزی حلال از دیدگاه امام علی‌(ع) و فقرزدایی از نگاه امام علی (ع) را موضوع مقاله‌ها در محور اقتصادی دانست و تصریح کرد: حقوق بشر از دیدگاه امام علی‌(ع)، علی‌(ع) و حقوق متقابل مردم و حکومت و همچنین قضاوت در کلام و سیره امام علی‌(ع) از موضوع‌های محور حقوقی مقاله‌ها است.

وی، زیبایی‌شناسی کلام امام علی‌(ع) و تاثیر نهج‌البلاغه در متون فارسی را موضوع فراخوان مقابله در محور ادبی کنگره ملی امام علی (ع) برشمرد./950/پ202/س
ارسال نظرات