۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۵۳۰

نخستین همایش بزرگ فعالان قرآنی خوزستان برگزارشد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش فعالان عرصه ی قرآنی در راستای ترویج هر بیشتر فعالیت های قرآنی با حضور پرشور مردم در اهواز برگزارشد.
همايش تجليل از فعالان قرآني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین همایش فعالان عرصه قرآنی سراسر خوزستان، روز گذشته در تالار آفتاب اهواز با حضور آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سپهر مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد خوزستان و حجت الاسلام میرمحمدی سرپرست اداره کل اوقاف خوزستان برگزار گردید.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام سید لطف الله سپهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سخنانی به سامان بخشیدن حوزه های قرآنی در خوزستان اشاره کرد و افزود: با کمک فعالان قرآنی استان می توان به مدارج بالای کشوری و حتی جهانی در حوزه قرآنی رسید.

مدیر کل فرهنگ وارشاد خوزستان با بیان این که همه اقشار مردم باید در فعالیت های قرآنی شرکت کنند، اظهارداشت: باید نوجوانان و جوانان را به فعالیت های گسترده قرآنی دعوت و آن ها را به این نوع حوزه های معنوی سوق داد.

در ادامه این همایش آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمتی که علمای دین در طول عمر خود به قرآن کریم کرده اند، ابرازداشت: علما حتی در آخرین لحظات عمر خود به قرآن توجه خاصی داشته بودند و در مواقعی حسرت این را می خورند که چرا از قرآن بیشتر استفاده نکردند.

دبیر شورای عالی استانی حوزه علمیه خوزستان به موسسات قرآنی که در سطح استان در حال فعالیت هستند اشاره کرد و افزود: با 200 یا 300 موسسه قرآنی، فعالیت های قرآنی استان خوزستان سامان نمی گیرد و با وجود جمعیت این استان که قریب به 5 میلیون نفر می رسد باید موسسه های بیشتر در این حوزه فعالیت کنند.

یادآور می شود، 22 مؤسسه قرآن و عترت و همچنین 22 کتابخانه نرم افزار دیجیتال قرآنی در سطح استان خوزستان در این همایش افتتاح گردید.
 
لازم به ذکر است در پایان این مراسم با قرعه کشی واهدای 22 کمک هزینه سفر به حج بیت الله الحرام، به فعالان قرآنی، حافظان، قاریان و مدیران موسسات قرآنی سطح استان این همایش به کار خود پایان داد./9458/پ202/ص
ارسال نظرات