۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۵۷۵
خطیب جمعه کوت عبدالله:

قیام مردم قم قیامی توام با بصیرت، ایمان و حضور به موقع بود

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام جابریان به 19 دی سالروز قیام مقدس مردم قم در سال 56 اشاره کرد و آن را آغاز دور جدیدی در انقلاب اسلامی مردم ایران دانست.
حجت الاسلام و المسلمين جلال جابريان
امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز
مصلاي کوت عبدالله اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان امام جمعه موقت کوت عبدالله خوزستان در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به نزدیک شدن انتخابات مجلس نهم ابراز داشت: با توجه به جایگاه مجلس شورای اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، چشم ها همه به سوی عملکرد مردم در این انتخابات است.

وی افزود: مردم هستند که مجلس را تشکیل می دهند از این رو باید افرادی ولایت مدار، متخصص، متعهد، مدیر، مدبر و شجاع را برای این امر مهم انتخاب کنیم و مسایل قومی و گروهی را دخالت ندهیم،زیرا سرنوشت ما به وسیله همین انتخاب ها رقم می خورد. کسی را انتخاب کنیم که درد مردم را داشته باشد نه اینکه برای خود کیسه دوخته و به کانون های قدرت و ثروت متصل باشد.

خطیب جمعه کوت عبدالله به 19 دی سالروز قیام مقدس مردم قم در سال 56 اشاره کرد و آن را آغاز دور جدیدی در انقلاب اسلامی مردم ایران دانست و ابراز داشت: این قیام که در پی انتشار مقاله ای علیه حضرت امام(ره) به راه افتاد، قیامی توام با بصیرت، ایمان و حضور به موقع بود و هر حرکتی که این سه مولفه را دارا باشد پیروز خواهد شد که از آن جمله می توانیم به حماسه نهم دیماه سال 88 اشاره کنیم.

روح غیرت و عفت در کشور ما حاکم است

وی همچنین به 17 دی سال 1314 سالروز توطئه ننگین کشف حجاب از سوی رضا شاه اشاره کرد و گفت: در آن دوران این توطئه توسط این خائن با زور انجام گرفت، اما امروز می بینیم که استکبار جهانی با جنگی نرم زنان و دختران ما را وادار به بی حجابی می کنند، از این رو باید همه در برابر این توطئه هوشیار باشیم.

حجت الاسلام جابریان خاطر نشان کرد: اگر دشمنان بتوانند غیرت مردان و عفت زنان یک کشور را از میان بردارن، در حقیقت آن کشور را فتح کرده اند و و قتی می بینیم دشمنان ما هنوز برای مقابله با ایران تلاش می کنند، نشان دهنده این است که روح غیرت و عفت در کشور ما هنوز حاکم است که آنان خود را ناتوان از مقابله با این ملت می بینند.

وی به 16 دی ماه سالروز شهادت شهید علم الهدی و همرزمانش در هویزه اشاره کرد و یادآور شد: این دانشجویان با بصیرت و شجاعت وارد میدان شدند و از اسلام و این ملت دفاع کردند و بالاخره به فیض شهادت رسیدند./945/پ202/ص
ارسال نظرات