۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۲۱۰۶۵
نایب رییس حوزه علمیه آذربایجان غربی:

تشکیل جبهه متحد علیه استکبار از ضرورت های جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نمازجمعه خوی با محکوم کردن ترور شهید احمدی روشن گفت: وقت آن رسیده است که مسلمانان کشورهای اسلامی برای رهایی از این جنایات علیه استکبار جهانی و عوامل منطقه ای او یک جبهه متحد تشکیل دهند.
امام جمعه خوي حجت الاسلام سيد رضي موسوي شکوري
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با تسلیت اربعین حسینی و با تمسّک به جمله تاریخی حضرت زینب(س) «ما رأیت الاّ جمیلاً» در پاسخ به استاندار یزید در کوفه بیان داشت: خروج از مکه برای حفظ حرمت کعبه، فدای خود برای نجات بندگان خدا، تسلیم بر حکم و قضای الهی، قیام برای نجات بشریت از ستم ستمگران را می توان نمونه هایی از زیبایی های حماسه عاشورا برشمرد.

وی در ادامه با اشاره به ورود اهل بیت (ع) به کربلا در روز اربعین، اذعان داشت: تبیین مظلومیت شهداء، خنثی سازی تبلیغات دشمنان، به محاکمه کشیدن مردم کوفه، تحقیر ابن زیاد و یزید در کاخ های خود و در نهایت رسوا سازی بنی امیه از جمله آثار و برکات اسارت اسیران کربلا به شمار می رود.
نامزدهای انتخابات مجلس از قدرت طلبی و ارتباط با مراکز ثروت اجتناب کنند

حجت الاسلام شکوری در ادامه با اشاره به سخنرانی مهم ولی امر مسلمین جهان در سالگرد حماسه 19 دی ماه حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب به نامزدهای انتخابات نمایندگی مجلس توصیه فرمود با قصد خدمت وارد عرصه انتخابات شوند و از قدرت طلبی و ارتباط با مراکز ثروت و قدرت اجتناب کنند.

تشکیل جبهه متحد علیه استکبار جهانی و عوامل او از ضرورت های جهان اسلام

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث تلخ جهان اسلام اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر شاهد عملیات اتحاری در سوریه، انفجارهای متعدد در عراق و پاکستان، عملیات انتحاری در افغانستان و ترور شهید احمدی روشن بودیم

خطیب نمازجمعه خوی در ادامه خاطر نشان کرد: وقت آن رسیده است که مسلمانان کشورهای اسلامی برای رهایی از این جنایات و قتل عام ها علیه استکبار جهانی و عوامل منطقه ای او یک جبهه متحد تشکیل دهند.

حُسن خُلق پاداش مجاهد در راه خدا را دارد

وی در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا به فرمایش امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد که خطاب به نمازگزاران جمعه فرمود: از خواب غفلت بیدار شوید، قبل از فرارسیدن اَجل به عمل بپردازید، قبل از اینکه سور زده شود به خود بیائید.

رییس حوزه های علمیه خوی در پایان با بیان این که حُسن خلق نصف دین است، اذعان داشت: در ارتباط با جایگاه و نقش محوری حسن خلق روایات متعددی از جمله «حسن خلق سرلوحه اعمال انسان هاست»، «حسن خلق پاداش مجاهد را دارد» و همچنین «محتوای اسلام همان حسن خلق است» وارد شده است که لازم است مورد توجه جدی قرار گیرد./938/پ201/ص
ارسال نظرات