۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۲۱۱۹۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انتظار مقام معظم رهبری برای فعالیت فکری حوزه در عرصه سیاست هنوز محقق نشده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بر توجه بیشتر حوزه‌های علمیه به مسائل حکومتی تاکید کرد و گفت: اجرای تعالیم اسلامی و بنا نهادن حکومت بر اساس دین، جامعه‌ای اسوه می‌سازد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: امروز در زمان و مکانی که به برکت مجاهدت‌های ارزشمند امام خمینی(ره) طاغوت سرنگون شده است و در حکومت دینی زندگی می کنیم حوزه‌های علمیه وظایف سنگینی بر عهده دارند.

وی بیان داشت: برای سامان دادن به امور جامعه و برقراری جامعه‌ای به تمام معنا دینی، باید احکام اسلامی گرفته‌شده از منابع فقهی شیعه استخراج شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اجتهاد در عرصه امور حکومتی وظیفه حوزه‌های علمیه است اما مقام معظم رهبری این نوع فعالیت‌ها ر ا قانع کننده ندانسته‌اند و خواستار تلاش بیشتر حوزه‌های علمیه در این راستا شده‌اند.

وی با بیان اینکه تلاش‌های انجام شده علمی هنوز پاسخگوی نیازهای عصر حاضر نیست، گفت: باید مقداری از مباحث تخصصی خارج حوزه علمیه به بررسی فقه حکومتی اختصاص پیدا کند تا این گونه مسائل با بحث، نقد و بررسی به سامان برسد و نتایج آن در اختیار حکومت اسلامی قرار گیرد.

این استاد سطح عالی حوز علمیه قم تصریح کرد: باید با الهام‌گیری از تعالیم مکتب اهل‌بیت(ع)، مشکلات به وجود آمده را برطرف کنیم و هر چه بیشتر احکام دینی را در اداره جامعه دخالت دهیم.

وی گفت: اجرای تعالیم اسلامی و بنا نهادن حکومت بر اساس دین و برقراری ارتباط بر مبنای اصول ارزشی، جامعه ای اسوه می سازد که برای دیگر جوامع اسلامی نقش الگو دهی و الهام بخشی را ایفا می کند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران فرصتی است تا جامعه دینی ایده آل را که بر اساس تعالیم اهل‌بیت(ع) بنا نهاده شده است به مردم نشان دهیم و به خصوص امروز که موج بیداری اسلامی به راه افتاده است، نقش اثرگذاری داشته باشیم.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران و مسائل سیاسی آن که برگرفته از منابع دینی است باید به سایر ملل و اقوام مسلمان معرفی و بحث صدور انقلاب در عرصه عمل محقق شود.

این استاد حوزه علمیه قم به دام‌های کشورهای غربی برای مصادره انقلاب‌های مردمی اشاره کرد و بیان داشت: تبیین الگوی صحیح زمامداری در اسلام می تواند ملت های مسلمان را از دام شرق و غرب و مکاتب مختلف و اغراض شومشان حفظ سازد.

این محقق حوزه علمیه قم وظیفه طلاب و روحانیون را در عرصه دفاع علمی از انقلاب اسلامی سنگین توصیف کرد و بیان داشت: کار علمی حوزه های علمیه کمک می کند تا انقلاب اسلامی ایران که بر اساس آموزه های اسلامی به پیروزی رسید راه سعادت خود را با حفظ چارچوب های اسلامی ادامه دهد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات