۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۱۷۸۲
مدیر حوزه‌های علمیه کشور خبر داد؛

انجمن ‌خیران مدارس علمیه تشکیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کشور از تشکیل انجمنی با حضور خیرین به منظور مشارکت در ساخت مدارس علمیه خبر داد و افزود: این انجمن در استان ها و شهرستان ها با دعوت از خیرین علاقه مند تشکیل خواهد شد تا با این انجمن مشکلات عمرانی مدارس علمیه کشور مرتفع شود.
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیرحوزه های علمیه کشور امروز در نشست مسؤولان، مدیران و جمعی از اساتید مدارس علمیه مازندران که در ساری برگزار شد، با اشاره به نقش مدیران واساتید مدارس علمیه در رونق فعالیت های حوزوی درسطح کشور، گفت: امروز مدیران و اساتید مدارس علمیه وظیفه تربیت مراجع تقلید آینده نظام اسلامی را بر عهده دارند.

وی با اشاره به این که امام راحل به عنوان یک طلبه ساده حوزه توانست تحولی عظیم در دنیا به وجود آورد، افزود: امروز حوزه های علمیه ما رسالت سنگینی در پرورش چنین شخصیت هایی بر عهده دارند.

مدیرحوزه های علمیه کشور با بیان این که هر طلبه مشغول به تحصیل در حوزه ممکن است در آینده به عنوان یک فقیه و فیلسوف تبدیل شود، بیان داشت: باید با برنامه ریزی مناسب و سرمایه گذاری طلاب مهذبی را تحویل نظام اسلامی دهیم.

آیت الله مقتدایی با بیان این که مدیران و استادان مدارس علمیه باید کارشان خالصانه برای خداوند متعال باشد، ادامه داد: خلوص نیت در کار حوزه سبب رونق گرفتن این مرکز مهم دینی جهان تشیع خواهد شد.

وی، بررسی فعالیت های علمی و اخلاقی طلاب در هر دوره را یکی از مهم ترین وظایف مدیران و استادان حوزه دانست و خاطرنشان کرد: مدیران و استادان مدارس علمیه باید با ارتباط مناسب با طلاب آنها در رشد علمی و اخلاقی یاری دهند.

مدیرحوزه های علمیه، توجه مدیران مدارس به مسأله تهذیب را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: تربیت طلبه فاضل مهذب امروز یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه است.

آیت الله مقتدایی، طلبه مهذب و با تقوا را نیاز امروز نظام اسلامی دانست و با بیان این که یک طلبه با تقوا می تواند در آینده برای نظام دینی بسیار مؤثر واقع شود، تصریح کرد: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید جایگاه خود را بشناسند، چون این جایگاه بسیار رفیع است.

وی با بیان این که امام زمان(عج) توجه ویژه ای به حوزه های علمیه دارند، خاطرنشان کرد: مدیران و اساتید مدارس علمیه وظیفه پرورش محبوب خداوند را از نظر علمی وتقوایی بر عهده دارند.

مدیر حوزه های علمیه کشور، انس بیشتر مدیران و اساتید مدارس با طلاب را در پرورش طلاب مهذب بسیار تأثیرگذار خواند و بیان داشت: حضور مستمر مسؤولان و مدیران حوزه در میان طلاب می تواند در تحکیم روابط میان آنها و طلاب بسیار نقش آفرین باشد.

آیت الله مقتدایی در بخش پایانی سخنان خود از عدم احیای موقوفات حوزه های علمیه گلایه کرد و گفت: بنده نامه ای را دو سه سال قبل خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال کردم و معظم له نیز در نامه ای به سرپرست اوقاف آن زمان خواستار مشخص شدن موقوفات مربوط به حوزه های علمیه و روحانیت شدند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز معقتد هستند اگر موقوفات روحانیت و حوزه های علمیه احیا شود، خود حوزه می تواند از محل درآمد موقوفات خودشان را اداره کنند.

مدیرحوزه های علمیه کشور با بیان این که متأسفانه علیرغم دغدغه های رهبرمعظم انقلاب اسلامی در این خصوص و تشکیل کمیته ای مشترک با اوقاف هنوز به نتیجه نرسیده ایم، تصریح کرد: باز هم تلاش خواهیم کرد موقوفات حوزه های علمیه احیاء شود.

آیت الله مقتدایی با اشاره به این که بسیاری از مدارس ما در سطح کشور ساختمان قدیمی دارند، گفت: برای بازسازی و نوسازی این مدارس علمیه نیاز به اعتبار داریم که متأسفانه بودجه ای برای این امر در اختیار ما نیست.

وی در بخش پایانی سخنان خود از تشکیل انجمنی با حضور خیرین به منظور مشارکت در ساخت مدارس علمیه خبر داد و افزود: این انجمن در استان ها و شهرستان ها با دعوت از خیرین علاقه مند تشکیل خواهد شد تا با این انجمن مشکلات عمرانی مدارس علمیه کشور مرتفع شود./950/پ202/س
ارسال نظرات