۰۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۷۹۷

انتقاد امام جمعه ساری از عدم احیای موقوفات حوزه‌های علمیه

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی از عدم احیای موقوفات حوزه های علمیه انتقاد کرد و اظهار داشت: متأسفانه تاکنون اقدام شایسته ای در این خصوص صورت نگرفته است.
آيت الله طبرسي آيت الله نورالله طبرسي، نماينده ولي فقيه درمازندران و امام جمعه ساري،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، روز گذشته در نشست مسؤولان، مدیران و اساتید مدارس علمیه استان که در ساری برگزار شد با اشاره به تاریخ باشکوه حوزه علمیه در جهان اسلام، گفت: تاریخ حوزه علمیه در اسلام و قرآن است.

وی با بیان این که حوزه علمیه با مبعوث شدن پیامبر گرامی اسلام فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: پیامبر اسلام در آغازین روزهای مبعوث شدن خود، تعلیم و تعلم را با خود آغاز کردند.

امام جمعه ساری بر فهم دقیق از دین تأکید کرد و با بیان این که این فهم دقیق هم در فقه اکبر و هم در فقه اصغر آمده است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه رسالت سنگینی در این دو مسأله مهم بر عهده دارند.

وی با بیان این که خوشبختانه حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره در مسیر تقویت عقاید، احکام و اخلاق گام برداشته‌اند، بیان داشت: تفقه در دین مسأله بسیار حائز اهمیتی است که همواره مورد تأکید بزرگان دینی ما بوده است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که عالمان موفق دینی ما در طول تاریخ عالمان عامل بودند، ادامه داد: امام راحل نمونه بارز یک عالم عامل بودند که در طول دوران با برکت زندگی شان تنها در پی دین، تقوا، علم، ارشاد و  هدایت بودند.

وی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ کارنامه روشنی داشته است، گفت: خوشبختانه امروز روحانیت و حوزه های علمیه در اوج محبوبیت در نظام اسلامی قرار دارند و استقبال گسترده برای ورود به حوزه در سال نشان دهنده این مسأله است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به تهاجم گسترده غرب علیه نظام اسلامی و ارزش های دینی، تقویت حوزه های علمیه را ضروری دانست و گفت: برای مقابله با تهاجم گسترده غرب علیه اسلام ناب چاره ای جز تقویت حوزه های علمیه نداریم.

وی با بیان این که استقبال گسترده مردم جهان به دین اسلام سبب هراس پاپ در کشورهای اروپایی شده است، ادامه داد: امروز دین مبین اسلام در اوج شکوفایی قرار دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که حوزه باید از شرایط سنتی خارج شود و بر اساس نیازهای روز جامعه برنامه ریزی کند، بیان داشت: امروز حوزه های علمیه باید پاسخگوی جامعه باشند.

وی با تأکید براین که تبلیغ باید منطبق با نیازهای روز جامعه باشد، تصریح کرد: امروز شبکه های گسترده ماهواره ای در حال تبلیغ مسیحیت هستند و این نیازمند تلاش بیشتر روحانیت در عرصه تبلیغی است.

آیت الله طبرسی در بخش دیگری ازسخنان خود از عدم احیاء موقوفات حوزه های علمیه انتقاد کرد و با بیان این که متأسفانه تاکنون اقدام شایسته ای در این خصوص صورت نگرفته است، گفت: بسیاری از موقوفات حوزه های علمیه در مناطق مختلف کشور احیاء نشده است که در صورت احیاء این موقوفات ما شاهد رفع مشکلات مدارس علمیه خواهیم بود.

وی با بیان این که شیعه امروز به یک حکومت جهانی تبدیل شده است، ادامه داد: باید برای ترویج ارزش های دینی در سطح جهان سرمایه گذاری صورت گیرد./950/پ201/ص
ارسال نظرات