۰۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۲۱۸۲۸
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

دشمنان به هیچ وجه توانایی آسیب رساندن به ایران اسلامی را ندارند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام بدانند که ملت ایران، ملتی صبور، با ایمان، با اراده، همیشه در صحنه و سنگر، ولایی و پیرو همیشگی رسول (ص) و آل رسول(ع) هستند و به هیچ وجه نمی توانند اندک آسیبی به این ملت شجاع و قهرمان بزنند، خواه تنها باشند و خواه لشکر عظیم جهانی را همراه خود داشته باشند.
حجت الاسلام حاجتي، مدير حوزه هاي علميه خوزستان حجت الاسلام مير احمد رضا حاجتي در اجلاسيه مبلغان و مديران مدارس استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اهواز، حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این که امروزه ایران و دیگر کشورهای مسلمان زیر آتش توپخانه های فرهنگی دشمنان قرار دارند، بیان داشت: دشمنان پس از سال‌ها تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیده اند که یکی از مهمترین عوامل پایبندی جوانان به آموزه های ناب اسلامی معاشرت با علمای اسلام است؛ از این رو همه عزم خود را برای فاصله انداختن میان این دو قشر به کار گرفته اند.

وی با بیان این که عمر کشورهای اروپایی رو به افول است، تأکید کرد: کشورهایی که پایه های حکومتی خود را بر اساس بی تقوایی بنا نهاده اند در حال نابودی هستند و هم اکنون آنان به این مسأله پی برده اند که هر چه از مسیر حق و عدالت دور تر شوند به پایان عمر خود نزدیک تر شده اند.

22 بهمن ماه سرآغاز حکومت الله بر زمین است

امام جمعه موقت اهواز با تسلیت به مناسبت نزدیک شدن سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار داشت: در سال 260 هجری امامت امام حسن عسکری(ع) با شهادتشان به پایان رسید و بلافاصله پس از آن امامت مهدی آل محمد(عج) و غیبت صغری آغاز شد.

وی گفت: دوازدهم بهمن ماه امسال سالروز آغاز امامت حضرت مهدی و همچنین سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران است که ما باید این مسأله را به فال نیک گرفته و بر آن تأمل کنیم؛ چرا که این مسأله عین جمله امام خمینی(ره) بوده که می فرمود «22 بهمن ماه سرآغاز حکومت الله بر زمین است» و مردم ایران خود شاهد وقایع به وجود آمده در این روزها و ماه های اخیر هستند که چگونه همه پیش بینی های امام یکی پس از دیگری در حال رخ دادن است.

روح الله خمینی دشمنان را دگرگون و متحیر کرد

حجت الاسلام حاجتی به سخنان نظریه پردازان غرب اشاره و خاطر نشان کرد: هنری کسینجر یکی از بزرگان نظریه پرداز غرب در خاطرات اخیر خود مطرح کرده بود که آیت الله خمینی ما را با بحران مواجه کرده و تصمیمات او آنچنان رعد آسا و غیر قابل پیش بینی بود که ما به هیج عنوان نمی توانستیم خود را برای مقابله با او آماده کنیم.

وی با اشاره به سخنان بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران مبنی بر این که «اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد»، گفت: به راستی که امام تالی تلو زمان و یگانه مرد دوران بود؛ چرا که از همه چیز با خبر بود و آینده را با تیز بینی دقیق رصد می کرد.

امام جمعه موقت اهواز به نامه روح الله موسوی خمینی به گورباچف اشاره کرد و بیان داشت: امام در نامه خود به گورباچف این چنین نوشتند که «چشم به غرب ندوزید که غرب خود گرفتار حادثه است» و هم اکنون جهانیان شاهد به وقوع پیوستن بحران های پایان ناپذیر غرب هستند.

وی به دوازدهم بهمن ماه اشاره کرد و گفت: دوازدهم بهمن ماه سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران و باز شدن دریچه های گسترده پیشرفت و ترقی بر روی ملت ایران است که باید یاد و خاطره این روز، با حضور گسترده مردم در صحنه های عمومی انقلاب نمایان شود.

دشمنان هم اکنون به سخنان امام خمینی پی برده اند

استاد حوزه علمیه خوزستان با اشاره به مصاحبه جورج سورس با نیوزویک عنوان داشت: جرج سورس یعنی پدر انقلاب های مخملی جهان و ارایه دهنده برنامه فتنه 88 به سران فتنه چند روز پیش در مصاحبه خود این چنین سخن گفته بود که «اوضاع حاکمیتی غرب با بحران بزرگ 1930و اوضاع شوروی آن دوران قابل مقایسه و به نوعی یکسان است؛ هم اکنون شرایطی در اروپا حاکم شده که در سال 1991 منجر به سقوط شوری شد؛ شورش های خیابانی در آمریکا راه اندازی شده و گسترش می یابند و اروپا در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران های در پیش رو است»، و ما هم اکنون که این سخنان سورس را می شنویم به یاد آن کلام گهربار روح الله به گورباچف می افتیم.

وی اظهار داشت: دشمنان قسم خورده نظام بدانند که ملت ایران، ملتی صبور، با ایمان، با اراده، همیشه در صحنه و سنگر، ولایی و پیرو همیشگی رسول (ص) و آل رسول(ع) هستند و به هیچ وجه نمی توانند اندک آسیبی به این ملت شجاع و قهرمان زنند، خواه تنها باشند و خواه لشکر عظیم جهانی را همراه خود داشته باشند.

صلوات رمز نزدیکی به رسول و ایستادگی در برابر حربه های دشمنان است

مدیر حوزه علمیه خوزستان در خطبه نخست نماز جمعه این هفته اهواز با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، به فضایل روز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: جمعه روز ارتباط خلایق با ملکوت بوده و در این روز بزرگان دین به ما مسلمانان توصیه کرده‌اند که در این آدینه گوش های خود را به ندای ملکوتی الله بیشتر جلب کنید و انشاءالله با رعایت تقوای الهی در دنیا سعادتمند و در آخرت نیز در پیشگاه خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت رو سفید شوید.

وی صلوات را کلید و رمز نزدیکی به رسول و خاندان پاک و مطهر او دانست و گفت: فردی که این ذکر را بر لبان خود جاری کند با پیامبر اعظم و خاندان او نزدیک شده و به مراتب سرسپرده اهل بیت (ع) می شود که این مسأله عاملی مهم برای مصون ماندن از حربه های دشمنان است؛ از این رو دشمنان به دنبال ایجاد زمینه های شدید فساد اخلاقی در میان آحاد و اقشار جامعه تنها برای از بین بردن این گونه آموزه های مقدس هستند./9465/پ201/ص
ارسال نظرات