۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۱۲۲۲۴۴

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ نقش فقها در امنیت فرهنگی جامعه در همایش علمی پژوهشی فقه و ازدواج، با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در مشهد بررسی می شود.
حرم رضوي، امام رضا
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین همایش علمی پژوهشی فقه و ازدواج، با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، مدرس دروس خارج حوزه علمیه قم و حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، صبح پنجشنبه سیزدهم بهمن ماه در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار می شود.

این همایش از سوی مدرسه علمیه خواهران «پیروان حضرت زهرا(س)» مشهد مقدس برگزار می شود و در آن به موضوعات تأثیر فقه در اصلاح مصالح ازدواج و نقش فقها در امنیت فرهنگی جامعه پرداخته خواهد شد.

نشست انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در دانشگاه رضوی

نشست انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی با سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس و نماینده مجلس خبرگان رهبری، از ساعت هشت صبح در سالن اجتماعات شماره یک دانشگاه علوم اسلامی رضوی به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

بسیج دانشگاه علوم اسلامی رضوی با هشت برنامه فرهنگی به استقبال دهه فجر انقلاب رفته است و طی این ده روز هر شب فیلم های برگزیده جشنواره عمار را برای دانشجویان و طلاب این دانشگاه به نمایش می گذارد، عمده موضوعات این فیلم ها پیرامون محورهای فتنه 88، تاریخ انقلاب، جنگ نرم و نقد درون گفتمانی انقلاب است.

طلاب و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی در شب پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طی فراخوانی در صحن مدرسه میزراجعفر که محل تحصیل مقام معظم رهبری می باشد جمع شده و با بانگ الله اکبر شور انقلابی زمستان پنجاه و هفت را در این مدرسه مبارزه خیز، زنده خواهند کرد.

این گزارش یادآور می شود: دیدار خانواده معظم شهدا با آیت الله عباس واعظ طبسی، مدیر عالی حوزه های علمیه خراسان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری ساعت 9 صبح روز پنجشنبه سیزدهم بهمن ماه در تالار اماکن متبرکه آستان قدس رضوی در حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار خواهد شد.این دیدار به مناسب ایام الله دهه فجر و با هدف تجدید بیعت با آرمان های حضرت امام خمینی و انقلاب شکوهمند اسلامی در جوار حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

برنامه های نهم ربیع در مشهدمقدس را تشریح شد

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی ویژه برنامه های نهم ربیع را( سالروز آغاز امامت امام عصر(عج)) در مشهد مقدس اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی گفت: همزمان با نهم ربیع سه هزار پوستر با موضوع امامت امام عصر(عج) در سطح شهر توزیع می شود، همچنین پوسترهای ویژه کودکان پیرامون امام عصر(عج) در مدارس دبستانی مشهد توزیع خواهد شد.

وی از برگزاری 20 نمایشگاه با موضوع امام زمان (عج) و انقلاب اسلامی در آستانه 9 ربیع خبر داد و افزود: این نمایشگاه ها در حوزه های علمیه ، مدارس ابتدایی و دبیرستان و همچنین نمایشگاه ویژه ای در دانشگاه فردوسی مشهد برپا می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)شعبه خراسان رضوی، در ادامه از انتشار دومین نشریه مهدی یار ویژه دبستانی ها با موضوع مهدویت اشاره کرد و افزود: این فصلنامه ویژه پاییز و زمستان با تیراژ دوهزار در مدارس توزیع خواهد شد.

وی افزود: هدف از انتشار نشریه ویژه امام مهدی (عج) برای مقطع دبستان ، ارائه آموزش های مهدوی و رضوی بیان کرد که این نشریه توانسته در قالب بازی و سرگرمی کودکان را با معارف مهدوی عنوان دانست.

حجت الاسلام موسوی نسب از برگزاری جشن سالروز آغاز امامت عصر در 50 مسجد شهر مشهد خبر داد و افزود: در این مراسم مبلغان مهدوی با هدف تبیین فرهنگ مهدویت در بین جوانان و عموم مردم سخنرانی می کنند .

پزشکان مشهد معارف مهدویت را فرا می گیرند

جمعی از پزشکان مشهد با شرکت در طرح رایحه انتظار، با معارف مهدویت در بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی آشنا می شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از واحد خبر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی، حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب، مدیر این مرکز گفت: طرح رایحه انتظار ، با هدف تربیت نیروی انسانی کار آمد ، مهدی باور در زمینه های تبلیغ، تدریس و..، آشنایی با منابع و مباحث عقیدتی و تاریخی مهدویت برگزار می شود.

وی افزود: توانایی رجوع به منابع و استفاده از آنها، توانایی پاسخگویی به سوالات و شبهات مهدویت، آشنایی با فرقه ها و جریان های انحرافی مهدویت و آمادگی جهت ورود به مباحث تخصصی مهدویت را از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی، با بیان اینکه این دوره آموزشی در مدت 20 جلسه برگزار می شود، افزود: پزشکان شرکت کنند در این دوره با موضوعات ؛ ضورت طرح مباحث مهدویت، امام مهدی (عج) در قرآن ، امام مهدی در روایات، امام شناسی ،زندگی مهدوی واخلاق مهدوی و...از جمله موضوعات دوره مقدماتی طرح رایحه انتظار دانست.

گفتنی است :طرح رایحه انتظار ویژه جمعی از پزشکان خانم و آقای مشهدی هر پنج شنبه ساعت 18 در محل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی برگزار می شود.

دوره تکمیلی معارف مهدویت ویژه خواهران حوزوی و دانشگاهی در مشهد برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی پیرامون برگزاری این دوره تکمیلی گفت: با توجه به استقبال دانش پژوهان دوره مقدماتی ، دوره تکمیلی معارف مهدویت به مدت هشت برای هر موضوع ، با توجه به نیاز دانش پژوهای برگزار می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)شعبه خراسان رضوی، افزود: هدف از برگزاری این دوره تکمیلی ، دانش پژوهان بتوانند در آینده مسائل روز به خصوص در عرصه مهدویت به خوبی پاسخگو باشند.

هم اکنون کلاس های تکمیلی امام مهدی (ع) در قرآن و ادعیه روز های پنج شنبه در محل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) ویژه خواهران دوره مقدماتی در حال اجرا است./930/پ203/س
ارسال نظرات