۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۲۳۹۷
آیت الله شبستری:

عارف حقیقی در کمال زهد و ساده زیستی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تأکید بر این که عرفانی که جوانان را به سمت بی بند و باری سوق دهد، در راستای اهداف استکبار جهانی است، گفت: عارف حقیقی در کمال زهد و ساده زیستی است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی در تبریز اظهار داشت: برگزاری چنین همایش هایی در راستای تجلیل از مقام علم و فقاهت، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که نظام اسلامی با تهاجم فرهنگی غرب و رواج عرفان های کاذب و باطل رو به رو است، تجلیل از مقام عرفانی، معنوی و علمی بزرگانی چون مرحوم سید علی آقا قاضی می تواند راهگشای بسیاری از معضلات جامعه باشد، در حقیقت؛ تجلیل از علمای دین، تجلیل از مقام علم و تقواست.

آیت الله شبستری ادامه داد: معرفی و تجلیل از مقام علمایی که علاوه بر دارایی از مقام علم و فقاهت عالی، دارای مراتب معنوی و کمالات نفسانی بوده اند، به یقین مفید به حال وضعیت جامعه اسلامی خواهد بود، به ویژه تجلیل از شخصیتی چون آیت الله سیدعلی آقا قاضی که از محضر علمای بزرگی از جمله آیت الله حسین قلی همدانی تلمذ کرده اند، می تواند عرفان ناب اسلامی را تبیین کند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مرحوم آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی تبریزی نه تنها از مفاخر شهر تبریز بلکه از ستارگان پرفروغ جهان تشیع به شمار می رود، آن عالم بزرگوار همواره از مسائل دنیوی گریزان بوده و توکل به خدا داشت و به حق در طول 81 سال زندگی پربرکت عارف بالله بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به شیوه زندگی و سیر و سلوک سیدعلی آقا آیت الله قاضی اظهار داشت: آن عالم ربانی از دو راه تلاوت و تعمق در آیات قرآنی و توسل به حضرت سیدالشهدا(ع) به آن مقالات عالی رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن هشدار نسبت به ترویج جلسات فرق ضاله و عرفان های نوظهور در داخل و خارج از کشور تصریح کرد: برگزاری کنگره های بزرگداشت علمایی چون آیت الله قاضی، آیت الله بهجت و آیت الله بهاء الدینی چراغ روشنی برای معرفی عرفان حقیقی خواهد بود.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه عرفانی که جوانان را به سمت بی بند و باری سوق دهد، در راستای اهداف استکبارجهانی است، اظهار داشت: یک عده دکان های متعددی در مناطق مختلف باز کرده اند که از معنویت گرایی و احساسات پاک جوانان سوء استفاده می کنند؛ از هر راهی نمی توان به معنویت رسید.

وی با بیان اینکه عارف حقیقی در کمال زهد و ساده زیستی است، تصریح کرد: چطور ممکن است فردی که سنگ نمای ساختمان منزل خود را از ایتالیا وارد می کند، عرفان ناب اسلامی را به جوانان ارایه دهد؛ اینها مسائلی است که باید جوانان نسبت به آن آگاه شوند، از راه هوا و هوس و بی بند و باری نمی توان به عرفان حقیقی رسید.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه کنگره بزرگداشت سیدعلی آقا آیت الله قاضی طباطبایی تبریزی باید در شان آن عالم وارسته بزرگوار شود، خاطر نشان کرد: محور فراخوان مقالات بایستی در راستای معرفی عرفان اسلامی و نفی عرفان های کاذب و فرقه های نوظهور باشد./935/پ201/س
ارسال نظرات