۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۲۲۴۳۳

معرفی 50 عالم و فقیه تبریز در قالب طرح مفاخر آذربایجان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز مقدمات معرفی 50 عالم و فقیه حوزوی تبریز در قالب طرح مفاخر آذربایجان خبر داد.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری این کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی با آیت الله شبستری، اظهار داشت: مقدمات معرفی شخصیت و زندگانی 50 نفر از علما و مفاخر دینی آذربایجان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری بزرگداشت آیت الله سیدعلی آقا قاضی طباطبایی در قالب طرح «مفاخر آذربایجان نماد عزت و سربلندی ایران اسلامی» برگزار می شود، تصریح کرد: بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز عهده دار مسائل اجرایی این کنگره است که پیش از این نیز جلساتی در راستای برگزاری این کنگره داشته ایم.

داننده با بیان اینکه کنگره بین المللی بزرگداشت آن عارف بالله آبان ماه سال آینده در تبریز برگزار می شود، تصریح کرد: این کنگره دو روزه حدفاصل اعیاد قربان و غدیر با حضور علمای بلاد مختلف با محوریت معرفی عرفان ناب اسلامی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از انتشار فراخوان این کنگره بین المللی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: بشر برای یافتن مسیر صحیح معنوی و عرفانی خود و یافتن کرامت حقیقی انسانی بایستی زندگی بزرگانی چون سیدعلی آقا قاضی مطالعه کند و مختصات زندگی خود را با اصول فکری ایشان تطبیق دهد.

وی خاطر نشان کرد: هر گاه ملت ها از فرهنگ و هویت غنی و اصیل خود بهره مند شده اند، مسیر سعادت را سپری کرده اند، البته ایران به ویِژه آذربایجان و تبریز نیز گذشته پرافتخاری دارد که اگر گفته شود کم نظیر است، گزافه گویی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه بایستی چارچوب‌های فکری علمای اعلام به عنوان فرمول‌های اصلی زندگی بشریت مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: در شرایطی که عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور در جوامع بشری و حوزه‌های فکری جولان می‌دهند، برگزاری چنین کنگره‌ای می تواند سیر عرفانی و عملی آن بزرگواران را تبیین کند./935/پ202/س
ارسال نظرات