۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۲۲۵۱۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ بهره‌برداری از 11 کتابخانه عمومی خوزستان، شرکت بیش از 2500 دانش آموز دزفولی در مسابقات قرآن و معارف اسلامی، بهره گیری از ظرفیت های شورای آموزش و پرورش، افتتاح 30 پروژه عمرانی در شهرستان شوش و برپایی نمایشگاه گنج جنگ در منطقه عملیاتی والفجر 8، بخشی از جمله اخبار خوزستان به شمار می‌آیند.
چند خبر کوتاه از خوزستان
به گزارش خبرگزاری رسا، رحیم فضیلت‌پور مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان داشت: در دهه فجر امسال 11 باب کتابخانه عمومی در استان و در شهرستانهای باغملک 2 باب، اهواز یک باب، ماهشهر یک باب، رامهرمز یک باب، رامشیر یک باب، گتوند یک باب، شوش 2 باب، شوشتر یک باب و در بهبهان نیز یک باب به بهره‌برداری خواهد رسید و مورد استفاده اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار می گیرد.

وی گفت: این 11 باب کتابخانه با مساحت 4086 مترمربع و زیربنای 2847 متر مربع و با صرف اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال در شهرستان‌های فوق تجهیز شده و در اختیار عموم مردم منطقه قرار خواهد گرفت.

فضیلت‌پور با اشاره به برنامه های دیگر این اداره کل در روزهای باقی مانده دههه مبارک فجر، اظهار داشت: از جمله برنامه‌های این اداره کل در ایام الله دهه فجر برپایی 25 نمایشگاه‌ کتاب در همه شهرستان‌های استان، برگزاری بالغ بر 30 مسابقه کتابخوانی با محوریت انقلاب اسلامی، دهه مبارک فجر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، برگزاری مسابقات پیام کوتاه از طریق سامانه پیام کوتاه کتابخانه های عمومی استان و برگزاری خاطره‌نویسی با موضوع انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر یکی دیگر از برنامه‌های دهه فجر اداره کل کتابخان‌های عمومی خوزستان هستند.

این مقام مسؤول بیان داشت: برگزاری مسابقات طراحی و نقاشی با محوریت انقلاب اسلامی، امام خمینی و دهه فجر، مراسم شب شعر در کتابخانه‌های عمومی استان با حضور شاعران برجسته شهرستان‌ها در محافل شعر و سرودن در باب انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، برگزاری کارگاه قصه‌گویی کودکان با حضور قصه‌گویان برتر شهرستان با روایت قصه‌های دوران انقلاب، برگزاری نشست ادبی و نقد و بررسی کتاب نویسندگان بزرگ استان توسط کانون‌های ادبی شهرستان و معرفی آثار خوب نویسندگان بزرگ استان در خصوص انقلاب شکوهمند اسلامی و معمار کبیر انقلاب اسلامی نیز از دیگر برنامه های اجرایی این اداره کل در روز های باقی مانده دهه مبارک فجر است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در پایان سخنان خود، گفت: همه کارکنان اداره کل و کتابداران کتابخانه‌های عمومی در راهپیمایی پرشور 22 بهمن شرکتی گسترده داشته و در برنامه های اجرایی از سوی این اداره کل، مدعوین نیز به شرکت گسترده در مراسم های ویژه دهه فجر و همچنین راهپیمایی 22 بهمن دعوت می شوند.

شرکت بیش از 2500 دانش آموز دزفولی در مسابقات قرآن و معارف اسلامی

علی پور ابراهیم معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دزفول، هدف از برگزاری این مسابقه را فرهنگ سازی و تعمیق باورهای دینی و اعتقادی و شناسایی استعدادهای دانش آموزان برای مسابقات استانی و کشوری عنوان کرد و گفت: این مسابقات در محل مصلای امام علی (ع) شهرستان دزفول در رشته‌های مفاهیم، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و احکام ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع راهنمایی و دبیرستان برگزار شد.

وی برگزاری این مسابقه را حاصل زحمات مربیان پرورشی در سطح مدارس دانست و گفت که مقدمات برگزاری این مسابقات فرهنگی هنری قرآن و معارف اسلامی از اول مهر ماه با صدور بخش نامه ها، دستورالعملها، تهیه جزوات، کتاب ها، ثبت نام، آمارگیری و مراحل دیگر انجام شده است.

بهره گیری از ظرفیت های شورای آموزش و پرورش نقش مهمی در توسعه دارد

رضا رضایی فاضل فرماندار اندیمشک در نشست شورای آموزش و پرورش اندیمشک بیان داشت: شورای آموزش و پرورش از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده و ازظرفیت آن باید به طور مطلوبی بهره گرفت. شوراهای آموزش و پرورش نقش بی بدیلی در اقتدار، عزت و سرافرازی ایران اسلامی در عرصه ها و صحنه های مختلف دارند. 

وی  در بخش دیگری به برنامه های دهه فجر اشاره کرد و خواستار اجرای برنامه هایی با کیفیت در راستای تبیین اهداف والای انقلاب اسلامی به دانش آموزان شد.

فرماندار اندیمشک توجه به اصل تعلیم و تربیت را هدف مهم آموزش و پرورش دانست و تأکید کرد: انسان همواره در مسیر بالندگی قرار دارد و با توجه به هجمه هایی که دشمنان علیه جوانان این کشور به کار می برند مسؤولیت آموزش و پرورش در تربیت و هدایت این قشر به مراتب سنگین تر خواهد بود.

همچنین اکرام امین زاده رییس آموزش و پرورش اندیمشک با ارایه گزارشی از فعالیت های این اداره گفت: با توجه به اینکه قشر عظیمی از نیروهای جامعه تحت تعلیم و تربیت آموزش و پرورش قرار می گیرند برنامه های این نهاد باید انسان ساز و عاملی برای پیشرفت و ترقی و شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان نظام اسلامی باشد و در این راستا برنامه های مناسبی در سطح شهرستان انجام گرفته است.

وی به اجرای برنامه های متنوع در دهه فجر در سطح مدارس اشاره کرد و افزود: در دهه مبارک فجر برنامه ریزی های بسیار خوبی انجام شده و انشالله برنامه ها با محور تبیین و تشریح جایگاه والای انقلاب اسلامی و اهداف آن اجرا می شوند.

افتتاح 30 پروژه عمرانی در شهرستان شوش در دهه فجر

عبدالرضا سعیدی‌نیا فرماندار از افتتاح 30 پروژه عمرانی در شهرستان شوش به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: در دهه مبارک فجر در سطح شهرستان شوش بیش از 30 پروژه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه‌ها در زمینه‌های راه‌سازی، آموزشی، صنعتی، عمران شهری، اشتغال‌زایی و کشاورزی است.

وی با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این پروژه‌ها تأکید کرد: این پروژه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم 300 نفر را مشغول به کار می‌کنند.

سعیدی‌نیا با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای دهه مبارک فجر در این شهرستان خاطر‌نشان کرد: در دهه مبارک فجر در شهرستان شوش بیش از 300 برنامه‌ فرهنگی برگزار می‌شود. در سال‌جاری مالی در شهرستان شوش بیش از 335 میلیارد و 263 میلیون و 600 هزار ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به برخی از این پروژه‌ها خاطر‌نشان کرد: این اعتبارات در پروژه‌هایی هم‌چون میراث فرهنگی، نوسازی مدارس، دانشگاه پیام‌نور، راه و ترابری، جهاد کشاورزی و عمران شهری تقسیم شده است. این اعتبار در بیش از 228 پروژه در سطح شهرستان شوش تقسیم شده است که در مقایسه با سال قبل دارای رشد قابل توجهی است.

رئیس شورای اداری شهرستان شوش افزود: در سال ‌جاری بیش از 16 طرح به‌سازی روستاهای این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است که اجرای این پروژه‌ها بیش از 24 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و همه این اعتبار تامین شده است. این طرح‌ها شامل احداث جوی و جدول و زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای است که می‌تواند در زیباسازی محل روستاهای شهرستان شوش تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی بیش از 82 روستا در شهرستان شوش دارای طرح هادی هستند و این امر سبب شده تا شرایط محیطی زندگی در این تعداد روستا به سامان برسد.: تعداد روستاهای شهرستان شوش بسیار زیاد است و این شهرستان بیش از 220 روستا دارد.

سعیدی‌نیا با اشاره به اینکه در سال‌جاری برای روستاهای فاقد طرح، طرح هادی در نظر گرفته شده است، افزود: امسال بیش از 110 طرح هادی برای روستاهای شهرستان شوش به تصویب رسیده است.

رییس شورای اداری شهرستان شوش با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح هادی خاطر‌نشان کرد: اعتبار لازم برای تهیه طرح هادی روستایی در روستاهای شوش مصوب شده و اجرای طرح‌ها به صورت مرحله به مرحله در این شهرستان آغاز شده است.

وی هدف از اجرای طرح هادی روستایی را افزایش سطح خدمت به روستاییان و رفاه حال آنان ذکر و اظهار کرد: تصویب تهیه طرح هادی از اهم پیگیری‌های به عمل آمده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شوش بوده است.

برپایی نمایشگاه گنج جنگ در منطقه عملیاتی والفجر 8


مرتضی شیروی مسئول یادمان زیارتگاهی والفجر هشت اظهار داشت: اروندکنار در انتهای جزیره آبادان واقع و واپسین بندر ایران در کرانه اروندرود است. این بندر در زمان جنگ ایران و عراق در منطقه عملیاتی والفجر هشت قرار داشت.

وی بیان داشت: همه ساله با نزدیک شدن به تعطیلات پایان سال گروه‌های زیادی از هم‌میهنان و کاروان‌های راهیان‌نور از جای‌جای ایران اسلامی سال جدید را در استان همیشه سبز خوزستان و به یاد دلاوری‌ها و رشادت‌های جوانان این مرز و بوم در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار زیارتگاه شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه عملیات والفجر هشت سر می‌کنند.

مسؤول یادمان زیارتگاهی والفجر هشت افزود: دیدن محورهای عملیاتی و یادمان‌ها و زیارتگاه‌ها و همچنین نشستن در سنگرهایی که در آنها هفت‌سین جبهه چیده شده و دیدن نخل‌های سربلند بی‌سر که نشانه تسلیم نشدن در برابر خواست دشمنان این مرز و بوم است برای هر مسافری جذاب و دیدینی است. بسیاری از مهمانان و کاروان‌های راهیان‌نور سعی می‌کنند تا نخستین لحظات تحویل سال را در اروندکنار و در جوار مزار شهدای عملیات والفجر هشت گذرانند.

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه گنج جنگ در محدوده یادمان والفجر هشت در این منطقه برای بازدید عموم به‌ویژه زواران خبر داد و خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر عرضه کتاب با محتوای دفاع مقدس با 10 درصد تخفیف 100 تابلو عکس مرتبط با دفاع مقدس نیز به نمایش گذاشته شده است.

وی اظهار داشت: بسیاری از این زوار با سفر به این سوی مرزهای سنگربانی جنوب هدف مشخصی دارند و آن اینکه به دشمنان بفهمانند که ما همچنان در صحنه هستیم و حافظ آرمان‌های امام راحل و شهدای انقلاب و نظامی هستیم و این فرهنگ را به جوانان امروز و نسل تازه ظهورمان نیز انتقال خواهیم داد.

مهمترین پیام دهه فجر تجدید بیعت مردم با آرمان های انقلاب اسلامی است

سیدجعفر طباطبایی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان در نشست فرمانداری این شهرستان گفت: مهمترین اثر و پیام ایام گرامیداشت دهه فجر تجدید بیعت و پیمان با امام شهدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که در 33 سال گذشته در این کشور خلق شده است.

وی بیان داشت:سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اعیاد بزرگ اسلامی، آغاز ولایت امام عصر (عج)، هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع) مقارن شده است.

وی با اشاره به توطئه های روز افزون استکبار جهانی و بخصوص آمریکا علیه جمهوری اسلامی گفت: بدون شک مردمی برگزار شدن برنامه های دهه مبارک فجر باعث خنثی شدن توطئه ها خواهد شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری آبادان در پایان حضور حماسی و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن را تجدید بیعت دوباره مردم با آرمان های امام خمینی(ره)، شهدا و ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: مردم همیشه در صحنه حضور داشته و این بار نیز حضوری حداکثری خواهند داشت./9465/پ202/ص
ارسال نظرات